Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bulanık ve Çok Amaçlı Oyunların Çözümleri | MAT5156 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik ABD Matematik Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Matematik ABD Matematik Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Adem Cengiz Çevikel |
Dersi Veren(ler) | Adem Cengiz Çevikel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bulanık ve çok amaçlı oyunların genel prensiplerini vermek ve matematik programlamanın uygulanabileceği pratik problemleri sunmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Oyunlar Teorisi ve Bulanık Matematik hakkında temel bilgiler hatırlatıldıktan sonra Bulanık ortamlardaki Oyuncuların davranışlarına göre oyunların Matematiksel olarak modellenmesi ve bu modellerin Mapple gibi ilgili programlar yardımıyla nasıl çözülebileceği incelenecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler çok amaçlı oyun teorisindeki temel kavramları öğreneceklerdir.
- Öğrenciler bulanık matematik teorisindeki temel kavramları öğreneceklerdir.
- Öğrenciler bulanık ve çok amaçlı oyun teorisinin uygulama alanlarını kavrayacaklardır.
- Öğrenciler bulanık ortamlarda çok amaçlı oyunlar için ortak faydanın maksimize edildiği problemleri incelerler.
- Öğrenciler bulanık ortamda oyunlar teorisi yardımıyla, ifade edebildikleri problemler için çözüm bulma becerisi kazanacaklardır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Bulanık Matematik Oyunlar Teorisi genel bilgiler | |
2 | Bulanık Hedefli iki kişili sıfır toplamlı oyunlar Çok Amaçlı Bulanık Hedefli Matris Oyunlar | |
3 | Bulanık Hedefli ve Bulanık Ödemeli iki kişili sıfır toplamlı oyunlar | |
4 | Çok Amaçlı Bulanık Hedefli ve Bulanık Ödemeli iki kişili sıfır toplamlı oyunlar | |
5 | Sıfır Toplamlı olmayan oyunlar | |
6 | Bulanık Hedefli iki kişili sıfır toplamlı olmayan oyunlar | |
7 | Çok Amaçlı Bulanık Hedefli iki kişili sıfır toplamlı olmayan oyunlar | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bulanık Hedefli ve Bulanık Ödemeli iki kişili sıfır toplamlı olmayan oyunlar | |
10 | Bulanık Hedefli ve Bulanık Ödemeli iki kişili sıfır toplamlı olmayan oyunlar | |
11 | Bulanık Hedefli ve Bulanık Ödemeli iki kişili sıfır toplamlı olmayan oyunlar | |
12 | Çok Amaçlı Bulanık Hedefli ve Bulanık Ödemeli iki kişili sıfır toplamlı olmayan oyunlar | |
13 | Çok Amaçlı Bulanık Hedefli ve Bulanık Ödemeli iki kişili sıfır toplamlı olmayan oyunlar | |
14 | Çok Amaçlı Bulanık Hedefli ve Bulanık Ödemeli iki kişili sıfır toplamlı olmayan oyunlar | |
15 | Çok Amaçlı Bulanık Hedefli ve Bulanık Ödemeli iki kişili sıfır toplamlı olmayan oyunlar | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 50 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 50 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 80 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|