Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yenilikçi İK Yönetimi ve Dünya’da İK Trendleri | ISL5506 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme ABD İnsan Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Esin Ertemsir |
Dersi Veren(ler) | Esin Ertemsir |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Değişen kuşak özellikleri, inovasyon, teknoloji ve çalışana yönelik "insan sermayesi" bakış açısı sayesinde iş yerinde ve iş gücünde değişim yaşanmaktadır. Bu derste İKY konusundaki en güncel gelişmeler ve trendleri tanıtmak amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | İKY'nin güncel kavramları, dünyadaki son İKY trendleri, uluslararası insan kaynakları yönetimi ve denizaşırı çalışanların hareketliliği, kuşaklararası değişimin işgücüne ve iş yerine yansımaları, işveren markalaması, insan sermayesi ve yapısal sermaye kavramları, kültürel çeşitliliğin yönetimi ve yetenek yönetimi, çeşitlilik ve inovasyon yoluyla rekabet avantajı kazanma ve İK'nın dönüşümü konuları vaka analizleri ve sosyal medya kullanımı ile desteklenecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İKY'nin güncel konu ve kavramlarını analiz edebilme
- İKY'nin eski uygulamaları ile güncel trendleri arasında bağlantı kurabilme
- Çeşitlilik yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve nesilsel karşılaştırmalar yapabilme
- İKY ve inovasyon arasındaki bağlantıyı kavrayabilme
- IKY'nin geleceğine yönelik öngörü kazanma ve tahminde bulunma
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 3 | 5 | - | - | 5 |
PÇ-2 | 3 | - | 4 | - | 4 |
PÇ-3 | 3 | - | 5 | - | 5 |
PÇ-4 | - | 5 | - | - | - |
PÇ-5 | 5 | 5 | 3 | 5 | - |
PÇ-6 | 5 | - | - | - | 5 |
PÇ-7 | - | 3 | 3 | 3 | 4 |
PÇ-8 | 5 | - | 5 | 3 | 5 |
PÇ-9 | 3 | 5 | - | 3 | - |
PÇ-10 | - | - | 5 | 4 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Kavramlar | |
2 | Kuşaklarla Değişen İş Hayatı | Castellano, W.G. (2017) 21.Yüzyıl İşgücü Adanmışlığı için Uygulamalar, (Çev. Ed. Özlem Kunday), Ankara: Nobel-Pearson Yayınevi ortak yayını. |
3 | İş Gücünde Dönüşüm: Yeni Normal ve Millenium Kuşağına | Castellano, W.G. (2017) 21.Yüzyıl İşgücü Adanmışlığı için Uygulamalar, (Çev. Ed. Özlem Kunday), Ankara: Nobel-Pearson Yayınevi ortak yayını. |
4 | Liderlik kodu ve Örnek IK Direktörleri | |
5 | İnsan Sermayesi ve Yapısal Sermaye | Conway & Steward, Managing and Shaping Innovation, Oxford Universitv Press, 2009, s.217 -218. |
6 | Çeşitlilik Yönetimi | Özbilgin, Tatlı & Jonsen, Global Diversity Management, Palgrave, 2015. |
7 | Kültürel Çeşitlilik ve Yetenek Yönetimi | Özbilgin, Tatlı & Jonsen, Global Diversity Management, Palgrave, 2015. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Duygusal Zeka | Goleman, D. P. (2006). Duygusal Zeka Neden IQ’ dan Daha önemlidir? (10.Basım),Varlık Yayınları, İstanbul. |
10 | Küresel Hareketlilik ve Expatriateler | Favell, Adrian; Feldblum, Mirian; Smith, Michael Peter. Society 44.2, Jan2007, s. 15-25. |
11 | İK dönüşümü ve İnovasyon | Shipton, Helen and Budhwar, Pawan and Sparrow, Paul Ronald and Brown, Alan (2015) HRM and innovation:looking across levels. Human Resource Manaqement Journal. |
12 | Giyilebilir Teknolojiler | |
13 | Örnek Olay Tartışma | |
14 | Ödev sunumu | |
15 | Ödev Sunumu | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|