Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Patent ve Ticarileşme | CEV3333 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Çevre Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bestami ÖZKAYA |
Dersi Veren(ler) | Bestami ÖZKAYA, Zeynep Işık |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, fikri haklarını savunmak ve koruma altına almak amacıyla, patent başta olmak üzere fikri sinai mülkiyet hakları ve ilgili başvuru adresleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, ayrıca buluşların lisanslama ve ticarileştirme süreçleri hakkında bilgi verilerek öğrencilerde fikir koruma kültürünün yerleşmesinin sağlanmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Patent kavramları, patent araştırma, patent başvuru ve sureci, faydalı model, marka tescili, endüstriyel tasarım, yurtdışı tescil, telif hakları, coğrafi işaretler, logo ve formlar, devlet destekleri, ticarileştirme adımları ve ürün geliştirme aşamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Fikri ve sinai mülkiyet hakları kavramlarını anlama
- Patent, faydalı model ve marka tescil araştırma
- Patent tarifnamelerini analiz etme
- Patent ve faydalı model başvuru aşamalarını öğrenme
- Ürün geliştirme aşamalarını öğrenme
- Ürünün ticarileştirme adımlarını öğrenme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fikri ve Sınai Mülkiyet Haklarının Tarihsel Arka Planı | Verilmiş Olan Kaynakların İlgili Bölümleri |
2 | Türkiye ve Dünya’da FSMH Kurumları | Verilmiş Olan Kaynakların İlgili Bölümleri |
3 | Patent Koruması, Yasal Düzenlemeler | Verilmiş Olan Kaynakların İlgili Bölümleri |
4 | Patent ve Telif Hakkı Koruması Arasındaki Farklar, Uygulama Ornekleri | Verilmiş Olan Kaynakların İlgili Bölümleri |
5 | Patent Arama, Örnek Patentler | Verilmiş Olan Kaynakların İlgili Bölümleri |
6 | Patent Yazımı Kuralları, Tarifname I | Verilmiş Olan Kaynakların İlgili Bölümleri |
7 | Patent Yazımı Kuralları, Tarifname II | Verilmiş Olan Kaynakların İlgili Bölümleri |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Faydalı Model | Verilmiş Olan Kaynakların İlgili Bölümleri |
10 | Marka Koruması | Verilmiş Olan Kaynakların İlgili Bölümleri |
11 | Endüstriyel Tasarım | Verilmiş Olan Kaynakların İlgili Bölümleri |
12 | Ürün Geliştirme ve Ticarileştirme I | Verilmiş Olan Kaynakların İlgili Bölümleri |
13 | Ürün Geliştirme ve Ticarileştirme II | Verilmiş Olan Kaynakların İlgili Bölümleri |
14 | Buluş Geliştirme Fonları | Verilmiş Olan Kaynakların İlgili Bölümleri |
15 | Verilmiş Olan Kaynakların İlgili Bölümleri | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|