Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Galois Teorisi | MAT4480 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Gürsel Yeşilot |
Dersi Veren(ler) | A. Göksel Ağargün, Gürsel Yeşilot, Bayram Ali Ersoy |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin soyut düşünme yeteneğini geliştirmek ve cisim genişlemeleri ile gruplar teorisi arasındaki bağıntıyı incelemektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Halka ve Cisim, Bir Cismin Karakteristiği, Kesir Cisimleri Polinom Halkaları, Euclid Algoritması, Cisim Genişlemeleri Transandant sayılar, Normalite, Ayrılabilirlik Değişmeli halkalarda Galois teorisi, Radikallerle denklemlerin çözülmesi, Regular poligonlar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler soyut düşünme yeteneğini kazanacaktır.
- Öğrenciler ispat yapabilme becerisini kavrayacaktır.
- Öğrenciler cisim genişlemeleri ve Galois teorisi bilgisini öğrenecektir.
- Öğrenciler cisim kurma yöntemlerini kavrayacaktır.
- Öğrenciler ayrılabilirlik, normallik ve bir cisim genişlemesinin Galois grubu gibi kavramları anlayacaktır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | - | - | - | 5 | 4 |
PÇ-4 | - | - | - | 4 | 4 |
PÇ-5 | - | 4 | 5 | - | - |
PÇ-6 | 4 | - | - | 5 | 5 |
PÇ-7 | - | 4 | - | - | - |
PÇ-8 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | 4 | 5 | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | 5 | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | 4 | 4 | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkalar ve Cisimler | Ders Kitabı 2 (Bölüm 3,5) |
2 | Bir Cismin Karakteristiği | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
3 | Kesir Cisimleri | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
4 | Polinom Halkaları | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
5 | Euclid Algoritması | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
6 | Cisim Genişlemeleri | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
7 | Transandant sayılar | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Transandant sayılar | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
10 | Ayrılabilirlik | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
11 | Ayrılabilirlik | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
12 | Ara Sınav 2 / Değişmeli halkalarda Galois teorisi | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
13 | Radikallerle denklemlerin çözülmesi | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
14 | Regülar poligonlar | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
15 | Regülar poligonlar | Ders Kitabı 2 (Bölüm 5) |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 9 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|