Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Arapça 2 | MDB1016 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Serap Kartal Yaylı |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Arapça iletişim kurmaları için öğrencilere temel düzeyinde gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. Temel düzeyde okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Uygun zaman yapıları ile kendini ifade edebilme, özellikle günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını dile getirebilme becerilerinin geliştirilmesi, Seçilen metinler ve dinleme aktiviteleri ile öğrenilen yapıların pekiştirilmesidir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, (Okuma) Kolay metinleri okuyup anlayabilecek,
- (Yazma) Basit cümleler ile mektup yazabilecek, kendini - başkalarını tanıtabilecek,
- (Dinleme ve Konuşma) Başlangıç düzeyindeki günlük konuşmaları dinleyebilecek ve anlayabilecek; kendini ve başkalarını basit cümlelerle tanıtabilecek ve ifade edebilecek,
- (Sözcük Bilgisi) Günlük hayata ilişkin başlangıç seviyesindeki sözcükleri tanıyabilecek ve kullanabileceklerdir.
- Teknoloji Kullanımı: Teknoloji yoluyla kendilerine verilen internet ödevlerini yaparak bağımsız çalışma becerilerine sahip olur, Moodle üzerinden dersin tüm materyallerine ulaşabilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çokluk-Çoklukta Zamirler | Genel Giriş |
2 | Çokluk-Kırık Çokluğu | Çoklukta zaman çalışma kağıtlarının yapılması |
3 | İsim Cümlesi-Mübteda/Haber | Kırık çokluğu çalışma kağıdının yapılması |
4 | İsim Cümlesi-Mübteda/Haber Uyumu | İsim cümlesi ile ilgili çalışma kağıdının yapılması |
5 | Sayılar | İsim cümlesi ile ilgili çalışma kağıdının yapılması |
6 | Fiil Cümlesi | Sayılarla ilgili çalışma kağıdının yapılması |
7 | Fiil Cümlesi | Fiil cümleleri üzerine çalışma kağıdının yapılması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Mazi Fiil | Fiil cümleleri üzerine çalışma kağıdının yapılması |
10 | Özne | Fiil üzerine çalışma kağıdının yapılması |
11 | Nesne | Özne üzerine çalışma kağıdının yapılması |
12 | Ara Sınav 2 | |
13 | Şimdiki Zaman | Nesne üzerine çalışma kağıdının yapılması |
14 | Gelecek Zaman | Şimdiki zaman / Gelecek zaman |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|