Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplum Önünde Konuşma | MDB2003 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon) Seçmeli @ Havacılık Elektroniği Lisans Programı (%100 İngilizce) Seçmeli @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı Seçmeli @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı Seçmeli @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı Seçmeli @ Dans Lisans Programı Seçmeli @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı Seçmeli @ Fotoğraf ve Video Lisans Programı Seçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı Seçmeli @ Endüstri Ürünleri Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Serap Kartal Yaylı |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | 1- Öğrencilerde diksiyon sanatı üzerine farkındalık yaratmak 2- Öğrencilerin bedensel ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek 3- Öğrencilerin düşüncelerini ve duygularını doğru sözcükler seçerek ve doğru bir ses ve söylenişe sahip olarak aktarmalarına destek olmak |
---|---|
Dersin İçeriği | 21.yy'da en önemli meselelerimizden biri iletişimdir. Sözel iletişim olsun bedensel iletişim olsun daima insanla insan karşı karşıyadır. Herkesin kuşkusuz ki öncelikli meselesi karşımızdakine ya da kitlelere düşüncemizi ulaştırabilmemizdir. Bunun ilk adımı konuşma yeteneğinin geliştirilmesidir. Bu çerçevede ders kapsamında, toplum önünde konuşan bireylerin kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri için düşüncelerini ve duygularını doğru sözcüklerle aktarmasının önemine değinilecektir. Esas olarak da, hitabet sanatında ustalaşmanın sağlanabilmesi için, bütün dilsel araçları, sözcük seçimini, tümce yapısını, konuşmadaki ezgiyi, vurguyu, ses tonunu, konuşma temposunu geliştirme yolları üzerinde durulacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bu ders, öğrencilerin İngilizceyi bir sözlü iletişim biçimi olarak kullanma konusundaki endişelerini giderecektir.
- Bu ders, öğrencilerin, iletişimin dinleyicinin konuşmacının etkililiğini değerlendirdiği iki yönlü bir süreç olduğu anlayışını geliştirmelerine yardımcı olacaktır.
- Bu ders, öğrencilerin dinleme, organize etme, izleyicilere uyum sağlama ve mesajları sözlü olarak sunma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır.
- Bu ders, öğrencilerin çeşitli kaynaklardan bilgi toplamasına ve bunları anlamlı bir şekilde kullanmasına yardımcı olacaktır.
- Bu ders, öğrencilerin sunum sırasında zamanı yönetmelerine yardımcı olacaktır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Söz söyleme sanatı nedir? | Çeşitli görsel işitsel materyaller ve metinler |
2 | Ses aygıtının anatomisi ve fizyolojisi | Çeşitli görsel işitsel materyaller ve metinler |
3 | Ses ve nefes ilişkisine giriş: 1. Nasıl nefes alıyoruz? 2.Nefes alma biçimleri nelerdir? 3.Diyafram nefesi nedir ve neden gereklidir? 4.Diyafram nefesinin uygulanması. | Çeşitli görsel işitsel materyaller ve metinler |
4 | Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (1): 1. ses becerisinin kalitesi ve nefes çalışması A. Sesin volümü B.Sesin şiddeti C.Sesin tonu 2. Ses kirişlerinin düzenli titreşimiyle meydana gelen ünlülerin yapısının incelenmesi ve söyleniş egzersizleri 3. Boğumlanma (articulation): ünsüzlerin yapılarına göre ayrılması ve boğumlama egzersizleri | Çeşitli görsel işitsel materyaller ve metinler |
5 | Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (2) | Çeşitli görsel işitsel materyaller ve metinler |
6 | Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (3) ve (4) | Çeşitli görsel işitsel materyaller ve metinler |
7 | Yazı dili ve konuşma dili arasındaki farklar | Çeşitli görsel işitsel materyaller ve metinler |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kelime, grup ve cümle vurgusu | Çeşitli görsel işitsel materyaller ve metinler |
10 | Tonlama alıştırmaları | Çeşitli görsel işitsel materyaller ve metinler |
11 | Fonetik bilimine giriş | Çeşitli görsel işitsel materyaller ve metinler |
12 | Fonetik | Çeşitli görsel işitsel materyaller ve metinler |
13 | Topluluk önünde doğru biçimde duygu ve düşüncelerini ifade etmenin yolları | Çeşitli görsel işitsel materyaller ve metinler |
14 | Etkili ve inandırıcı konuşma yöntemleri | Çeşitli görsel işitsel materyaller ve metinler |
15 | Çeşitli görsel işitsel materyaller ve metinler | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|