Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Corpus Linguistics in Language Teaching | ING5205 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Emrah Özcan |
Dersi Veren(ler) | Emrah Özcan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin derlem dilbiliminin temel ilke ve yöntemlerini anlamalarını ve bu bilgi birikimini yabancı dil öğretiminde etkili şekilde kullanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, hem kuramsal bilgiler edinir hem de çevrim içi derlem araçlarıyla uygulamalı analizler yaparak, veriye dayalı öğretim materyalleri geliştirme ve eleştirel değerlendirme becerileri kazanırlar. Bu sayede öğrenciler, dil öğretiminde çağdaş ve veri temelli yaklaşımları pedagojik bağlamda uygulamaya hazır hale gelirler. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders, derlem dilbiliminin temel kavramlarını ve uygulama alanlarını yabancı dil öğretimi bağlamında ele alır. Ders kapsamında; - Derlem dilbiliminin tanımı, tarihçesi ve temel yaklaşımları, - Derlem türleri (genel, özel, öğrenici derlemleri vb.), - Derlem tabanlı veri toplama ve analiz yöntemleri, - Web tabanlı derlem araçlarının (ör. BNC, COCA, SkELL, Lextutor) kullanımı, - Sıklık, eşdizimlilik (collocation), bağlam içi örnekleme (concordance) analizleri, - Derlem verilerinin öğretim materyallerine dönüştürülmesi, - Derlem verilerine dayalı dil öğretimi uygulamaları (kelime öğretimi, dilbilgisi, söylem analizi), - Derlem temelli öğretim uygulamalarının eleştirel değerlendirmesi, - Derlem verilerini kullanarak küçük ölçekli sınıf içi projeler geliştirme, gibi başlıklar işlenmektedir. Öğrenciler bu konuları hem kuramsal düzeyde tartışır hem de bireysel/işbirlikçi uygulamalarla deneyimleme fırsatı bulur. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Derlem dilbiliminin temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini tanımlar; alanın dil öğretimiyle ilişkisini kavramsal olarak açıklar.
- Farklı derlem türlerini (genel, özel, öğrenici derlemleri vb.) ve kullanım amaçlarını analiz eder.
- Web tabanlı derlem araçları ve çevrim içi kaynaklarla kelime sıklığı, eşdizimlilik (collocation), bağdaşıklık (concordance) gibi analizler yapar.
- Derlem verilerinden elde edilen çıktıları kullanarak dil öğretimi materyalleri tasarlar ve geliştirir.
- Derlem dilbilimi temelli içeriği, farklı öğrenci seviyelerine ve bağlamlara uygun şekilde uyarlayarak etkili öğretim stratejileri geliştirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 1 | 3 | 5 | 3 |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | 1 | 1 | 4 | 3 |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | 1 | 1 |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 |
PÇ-9 | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 |
PÇ-10 | 1 | - | - | 1 | 1 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | ilgili bölüm |
2 | Derlem oluşturma ve tasarlama: temel bilgiler | ilgili bölüm |
3 | Derlem oluşturma ve tasarlama: temel bilgiler | ilgili bölüm |
4 | Derlem oluşturma ve tasarlama: temel bilgiler | ilgili bölüm |
5 | Derlem oluşturma ve tasarlama: temel bilgiler | ilgili bölüm |
6 | Derlem oluşturma ve tasarlama: temel bilgiler | ilgili bölüm |
7 | Dili araştırmaları için derlem kullanımı | ilgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Dili araştırmaları için derlem kullanımı | ilgili bölüm |
10 | Derlem, dil pedagojisi ve dil edinimi | ilgili bölüm |
11 | Derlem, dil pedagojisi ve dil edinimi | ilgili bölüm |
12 | Derlem, dil pedagojisi ve dil edinimi | ilgili bölüm |
13 | Derlem, dil pedagojisi ve dil edinimi | ilgili bölüm |
14 | Derlem, dil pedagojisi ve dil edinimi | ilgili bölüm |
15 | Revizyon | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 30 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|