Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Dijital Oyun Tasarımı ve GeliştirmeILT477134300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİletişim ve Tasarımı Bölümü
Dersin KoordinatörüAdviye Ayça ÜNLÜER ÇİMEN
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ıBarış Öçal, İdil Şenel
Dersin AmacıDijital oyun tasarımı ve geliştirme sürecinin temellerinin kavranması
Dersin İçeriğiDijital oyunlara ait içerik üretimi, temel yazılım geliştirme, oyun ve oyunlaştırma mekaniklerinin çalışılması, oynanabilirlik terimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Dijital Oyun Tasarımının temellerinin kavranması.
  2. Dijital Oyun Geliştirmenin temellerinin kavranması.
  3. Oyun mekaniklerinin ve Oynanabilirlik kavramının anlaşılması.
  4. Oyuncu kültürünün ve psikolojisinin anlaşılması.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4
PÇ-1----
PÇ-2----
PÇ-3----
PÇ-4----
PÇ-5----
PÇ-6----
PÇ-7----
PÇ-8----
PÇ-9----
PÇ-10----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve çalışma gruplarının belirlenmesiGrup seçimleri için ön çalışma yapılması, önceki projelerin incelenmesi.
2Oyunlar, dijital oyunlar ve oyun motorları üzerine tartışmaOyun türleri ve oyun motorları hakkında araştırma yapılması.
3Oyun temalarının, konularının ve temel bileşenlerin belirlenmesiTema ve konu örneklerinin incelenmesi, analiz yapılması.
4Oyun mekanikleri üzerine tartışma ve mekaniklerin belirlenmesiOyun mekanikleri üzerine gözlem ve örneklerin incelenmesi.
5Ders İçi Çalışma: Tasarım ve kodlama pratikleriKodlama ortamının hazırlanması ve örnek projelerin çalıştırılması.
6Ders İçi Çalışma: Tasarım ve kodlama pratikleriTasarım ve kodlama fikirlerinin oluşturulması.
7Vize: Çalışan Dijital Oyun DemosuDemo işlevselliğinin tamamlanması ve sunum için hazırlanması.
8Ara Sınav 1
9Ders İçi Çalışma: Tasarım ve kodlama pratikleriTasarım ve kod yapısının gözden geçirilmesi.
10Öğrenci Sunumları: Tasarım ve KonseptTasarım ve konsept sunumu için hazırlık yapılması.
11Öğrenci Sunumları: Oyun MekanikleriOyun mekaniklerinin sunuma uygun hale getirilmesi.
12Öğrenci Sunumları: Teknik ve KodlamaTeknik detaylar ve kod örneklerinin sunuma dahil edilmesi.
13Ders İçi Çalışma: Final öncesi pratikler ve hazırlıkFinal öncesi test ve eksiklerin tamamlanması.
14Ders İçi Çalışma: Final öncesi pratikler ve hazırlıkSunum materyallerinin hazırlanması ve son kontrollerin yapılması.
15Ders İçi Çalışma: Final öncesi pratikler ve hazırlıkProjenin teslim edilecek hale getirilmesi.
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar260
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması135
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)26
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)16
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok