Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal TasarımıFBO113235220
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüGülbin Özkan
Dersi Veren(ler)Gülbin Özkan
Asistan(lar)ıAslı Koçulu, Rumeysa BEDİROĞLU
Dersin AmacıDersin amacı, öğretmen adaylarının güncel öğretim teknolojilerinden ve uygulamalarından ayrıca güncel okuryazarlıklardan haberdar olarak derslerini dahaetkili ve kalıcı kılabilmek adına derslerinde uygun öğretim teknolojilerinden faydalanmalarını, tasarım ilkelerine uygun materyaller tasarlamalarını, geliştirebilmelerini, seçtikleri ders materyalleri değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiÖğretim Materyallerinin Öğretim Sürecindeki Yeri ve Kullanımı; Uygun Teknoloji Planlamasının Yapılması ve Yürütülmesi; Tasarım ve Geliştirme İlkeleri, Tasarım Öğeleri; Ders Materyali Geliştirme; İki ve Üç Boyutlu Materyaller Geliştirilmesi; Teknolojinin Entegre Edildiği Sınıf Ortamları; Etkileşimli Tahta ve Eğitim Portalları; Öğretim Materyallerinin Seçimi; Öğrenme Yönetim Sistemleri; Öğrenci Yanıtlama Sistemleri; Kodlama, Oyunlaştırma, Simülasyon; Sunum Hazırlama Araçları, Karikatür Oluşturma; Arttırılmış Gerçeklik Uygulaması, Zihin Haritası Oluşturma, Flipped Classroom
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S., Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: PegemA Yayıncılık.
Opsiyonel Program BileşenleriBu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, problem çözme, sunuş yoluyla öğrenme gibi öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verir.
  2. İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yerini açıklar.
  3. Öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verir.
  4. Öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilir.
  5. Kazanımlara uygun materyaller geliştirebilir.
  6. Bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6
PÇ-1544444
PÇ-2533344
PÇ-3223333
PÇ-4454455
PÇ-5122233
PÇ-6222222
PÇ-7111222
PÇ-8234455
PÇ-9353344
PÇ-10355555
PÇ-11233344
PÇ-12344455
PÇ-13544455

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin tanıtılması, derse hazırlıkİlgili kaynaklar
2Öğretim Materyallerinin Öğretim Sürecindeki Yeri ve Kullanımıİlgili kaynaklar
3Uygun Teknoloji Planlamasının Yapılması ve Yürütülmesiİlgili kaynaklar
4Tasarım ve Geliştirme İlkeleri, Tasarım Öğeleriİlgili kaynaklar
5Ders Materyali Geliştirmeİlgili kaynaklar
6Öğretim Teknolojileri Yoluyla İki ve Üç Boyutlu Materyaller Geliştirilmesi; Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisiİlgili kaynaklar
7Alana Özgü Teknolojik Araç-Gereçler ve Materyaller ile Eğitimde Kullanılabilecek Diğer Bilişim Teknolojileri; Teknolojinin Entegre Edildiği Sınıf Ortamları, Etkileşimli Tahta ve Eğitim Portallarıİlgili kaynaklar
8Ara Sınav 1
9Öğretim Materyallerinin Seçimiİlgili kaynaklar
10Öğretim Ortamlarında Kullanılan Güncel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Örnekleri ve Uygulamalarıİlgili kaynaklar
11Öğretim Ortamlarında Kullanılan Güncel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Örnekleri ve Uygulamalarıİlgili kaynaklar
12Öğretim Ortamlarında Kullanılan Güncel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Örnekleri ve Uygulamalarıİlgili kaynaklar
13Öğretim Ortamlarında Kullanılan Güncel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Örnekleri ve Uygulamalarıİlgili kaynaklar
14Öğretim Ortamlarında Kullanılan Güncel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Örnekleri ve Uygulamalarıİlgili kaynaklar
15Öğretim Ortamlarında Kullanılan Güncel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Örnekleri ve Uygulamalarıİlgili kaynaklar
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama120
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama132
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması134
Derse Özgü Staj
Ödev210
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok