Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | FBO1132 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Gülbin Özkan |
Dersi Veren(ler) | Gülbin Özkan |
Asistan(lar)ı | Aslı Koçulu, Rumeysa BEDİROĞLU |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğretmen adaylarının güncel öğretim teknolojilerinden ve uygulamalarından ayrıca güncel okuryazarlıklardan haberdar olarak derslerini dahaetkili ve kalıcı kılabilmek adına derslerinde uygun öğretim teknolojilerinden faydalanmalarını, tasarım ilkelerine uygun materyaller tasarlamalarını, geliştirebilmelerini, seçtikleri ders materyalleri değerlendirebilmelerini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğretim Materyallerinin Öğretim Sürecindeki Yeri ve Kullanımı; Uygun Teknoloji Planlamasının Yapılması ve Yürütülmesi; Tasarım ve Geliştirme İlkeleri, Tasarım Öğeleri; Ders Materyali Geliştirme; İki ve Üç Boyutlu Materyaller Geliştirilmesi; Teknolojinin Entegre Edildiği Sınıf Ortamları; Etkileşimli Tahta ve Eğitim Portalları; Öğretim Materyallerinin Seçimi; Öğrenme Yönetim Sistemleri; Öğrenci Yanıtlama Sistemleri; Kodlama, Oyunlaştırma, Simülasyon; Sunum Hazırlama Araçları, Karikatür Oluşturma; Arttırılmış Gerçeklik Uygulaması, Zihin Haritası Oluşturma, Flipped Classroom |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, problem çözme, sunuş yoluyla öğrenme gibi öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verir.
- İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yerini açıklar.
- Öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verir.
- Öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilir.
- Kazanımlara uygun materyaller geliştirebilir.
- Bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
PÇ-6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-7 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-8 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-10 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-11 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-12 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-13 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması, derse hazırlık | İlgili kaynaklar |
2 | Öğretim Materyallerinin Öğretim Sürecindeki Yeri ve Kullanımı | İlgili kaynaklar |
3 | Uygun Teknoloji Planlamasının Yapılması ve Yürütülmesi | İlgili kaynaklar |
4 | Tasarım ve Geliştirme İlkeleri, Tasarım Öğeleri | İlgili kaynaklar |
5 | Ders Materyali Geliştirme | İlgili kaynaklar |
6 | Öğretim Teknolojileri Yoluyla İki ve Üç Boyutlu Materyaller Geliştirilmesi; Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi | İlgili kaynaklar |
7 | Alana Özgü Teknolojik Araç-Gereçler ve Materyaller ile Eğitimde Kullanılabilecek Diğer Bilişim Teknolojileri; Teknolojinin Entegre Edildiği Sınıf Ortamları, Etkileşimli Tahta ve Eğitim Portalları | İlgili kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Öğretim Materyallerinin Seçimi | İlgili kaynaklar |
10 | Öğretim Ortamlarında Kullanılan Güncel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Örnekleri ve Uygulamaları | İlgili kaynaklar |
11 | Öğretim Ortamlarında Kullanılan Güncel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Örnekleri ve Uygulamaları | İlgili kaynaklar |
12 | Öğretim Ortamlarında Kullanılan Güncel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Örnekleri ve Uygulamaları | İlgili kaynaklar |
13 | Öğretim Ortamlarında Kullanılan Güncel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Örnekleri ve Uygulamaları | İlgili kaynaklar |
14 | Öğretim Ortamlarında Kullanılan Güncel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Örnekleri ve Uygulamaları | İlgili kaynaklar |
15 | Öğretim Ortamlarında Kullanılan Güncel Bilgi ve İletişim Teknolojileri Örnekleri ve Uygulamaları | İlgili kaynaklar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 13 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|