Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yüksek Hızlı Tekneler | GIM4311 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ahmet Gültekin Avcı |
Dersi Veren(ler) | Ahmet Gültekin Avcı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Deniz ortamında yüksek hıza ulaşma yöntemlerini tanıtmak, farklı tekne formlarına sahip hızlı deniz araçlarının hidrodinamik ve yapısal özelliklerini öğretmek, hızlı deniz araçlarının ekonomik ve çevre etkisi fizibilite çalışmalarını öğretmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Denizde yüksek hızlara ulaşmak için hidrodinamik bilgiler, yüksek hızlı deniz araçlarının sınıflandırılması, tekne destekli gemiler, yarı-deplasman ve kayıcı gemiler, profil destekli ve hava yastığı destekli deniz araçları, yüksek hızlı deniz araçlarının hidrodinamik ve yapısal özellikleri, direnç, sevk, trim, dalga yayma, denizcilik, hidrodinamik stabilite ve manevra, inşa malzemeleri, yapısal dizayn, hidrodinamik yükler, yüksek hızlı deniz araçlar seçeneklerinin ekonomik ve çevre etki hesapları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yüksek hızlı deniz araç çeşitleri, güncel uygulamaları ve hidrodinamik özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
- Öğrenciler yüksek hızlı deniz araçlarının temel hidrodinamik inceleme ve hesaplamalarını yapabilme becerisi kazanmış olacaklar.
- Öğrenciler temel düzeyde ekonomik ve çevre etkisi fizibilite çalışmaları yapabilme becerisi kazanmış olacaklar.
- Yarı deplasman ve kayıcı tekneler hakkında bilgi sahibi olmak.
- Hava yastıklı tekneler hakkında bilgi sahibi olmak.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | - | 5 | 2 |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | 2 | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Denizde yüksek hızlara ulaşmak için hidrodinamik bilgiler-1 | Önerilen kaynaklar. |
2 | Denizde yüksek hızlara ulaşmak için hidrodinamik bilgiler-2 | Önerilen kaynaklar. |
3 | Yüksek hızlı deniz araçlarının sınıflandırılması. Tekne destekli gemiler: Yarı-deplasman ve kayıcı gemiler-1 | Önerilen kaynaklar. |
4 | Yüksek hızlı deniz araçlarının sınıflandırılması. Tekne destekli gemiler: Yarı-deplasman ve kayıcı gemiler-2 | Önerilen kaynaklar. |
5 | Profil destekli ve hava yastığı destekli deniz araçları-1 | Önerilen kaynaklar. |
6 | Profil destekli ve hava yastığı destekli deniz araçları-2 | Önerilen kaynaklar. |
7 | Hidrodinamik özellikler: direnç, sevk, trim, dalga yayma-1 | Önerilen kaynaklar. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Denizcilik, hidrodinamik stabilite - Video 2 | Önerilen kaynaklar |
10 | Denizcilik, hidrodinamik stabilite | Önerilen kaynaklar. |
11 | Manevra | Önerilen kaynaklar. |
12 | İnşa malzemeleri, hidrodinamik yükler, yapısal dizayn-1 | Önerilen kaynaklar. |
13 | İnşa malzemeleri, hidrodinamik yükler, yapısal dizayn-2 | Önerilen kaynaklar. |
14 | Ekonomik ve çevre etki hesapları | Önerilen kaynaklar. |
15 | Ekonomik ve çevre etki hesapları | Önerilen kaynaklar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Ödev | 3 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | |
Projeler | 1 | 12 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|