Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Fen Eğitiminde Dijital Oyun GeliştirmeFBO222024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Ünsal UMDU TOPSAKAL
Asistan(lar)ı
Dersin Amacı3 boyutlu oyun geliştirme süreçleri ve araçları hakkında alt yapı oluşturulması. Basit seviye bir 3 boyutlu oyun geliştirilmesi
Dersin İçeriğiUnity ve GitHub Kurulumu; Unity’e Giriş; Unity Arayüz Tanıtımı; Asset Store Tanıtımı ve Asset İndirme; C# Programlama Dili; Döngüler ve Diziler; Metotlar ve Sınıflar; Unity Fonksiyonları; 3 Boyutlu Oyun Geliştirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson
  • The Art of Game Design: A Book of Lenses, Jesse Schell
Opsiyonel Program BileşenleriBu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim : Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: * BİLGİ (Kuramsal,Olgusal) yetkinliği 1. Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. * BECERİLER (Bilişsel,Uygulamalı )yetkinliği 2.Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. * Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. * Öğrenme Yetkinliği 1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. * İletişim ve Sosyal Yetkinlik 3. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste; doğrudan öğretim, sorgulama-temelli öğretim ve uygulama temelli öğretim yöntemleri kullanılacaktır Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde; proje, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır.

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler oyun motorlarının çalışma şeklini anlar.
  2. Öğrenciler temel oyun tasarım konularını öğrenir.
  3. Öğrenciler oyun fikirlerinin prototiplerini geliştirebilir.
  4. Öğrenciler oyun geliştirmek için kullanılan temel algoritma ve programlamayı öğrenir.
  5. Öğrenciler oyun geliştirme basamaklarını öğrenir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-4454
PÇ-34-4-4
PÇ-455555
PÇ-5--4-4
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-44--
PÇ-9-44--
PÇ-1045454
PÇ-114----
PÇ-12-----
PÇ-1344444

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Unity ve GitHub Kurulumuİlgili Kaynaklar
2Unity’e Giriş / Unity Arayüz Tanıtımıİlgili Kaynaklar
3Asset Store Tanıtımı ve Asset İndirmeİlgili Kaynaklar
4C# Proglama Diliİlgili Kaynaklar
5Döngüler ve Dizilerİlgili Kaynaklar
6Metotlar ve Sınıflarİlgili Kaynaklar
7Unity Fonksiyonlarıİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1
9Unity Genel Tekrarİlgili Kaynaklar
103 Boyutlu Oyun Geliştirmeİlgili Kaynaklar
113 Boyutlu Oyun Geliştirmeİlgili Kaynaklar
123 Boyutlu Oyun Geliştirmeİlgili Kaynaklar
133 Boyutlu Oyun Geliştirmeİlgili Kaynaklar
143 Boyutlu Oyun Geliştirmeİlgili Kaynaklar
153 Boyutlu Oyun Geliştirmeİlgili Kaynaklar
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1415
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler115
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati142
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması142
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler125
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok