Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Öğretiminde Algoritma ve Programlamaya Giriş | FBO2240 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ünsal UMDU TOPSAKAL |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Programlama dili kavramlarını vermek, problemlerin analiz edilerek algoritmik yaklaşımla programlama dili ile kodlanması yeteneğini kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilgisayarın Tarihçesi;Yazılım ve Donanım Kavramları; İşaretli-İşaretsiz Tam Sayılar; Kesirli Sayılar; ASCII karakter tablosu; Tabanlar Arası Dönüşüm; Algoritmaya Giriş; Sözde Kod; Girdi-Çıktı; Aritmetik İşlemler; Kontrol Deyimleri ; Döngüler; Kodlamaya Giriş; Temel Veri Tipleri; Diziler; Min-Max Problemleri; Karakter Dizileri; Çok Boyutlu Diziler; Örnek Uygulamalar; |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim : Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: * BİLGİ (Kuramsal,Olgusal) yetkinliği 1. Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. * BECERİLER (Bilişsel,Uygulamalı )yetkinliği 2.Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. * Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. * Öğrenme Yetkinliği 1. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. * İletişim ve Sosyal Yetkinlik 3. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste; doğrudan öğretim, sorgulama-temelli öğretim ve uygulama temelli öğretim yöntemleri kullanılacaktır Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde; proje, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler programlamanın temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
- Öğrenciler programlama dili ile derleyici üzerinde program yazabilecektir.
- Öğrenci doğru ve verimli algoritma tasarımını öğrenir.
- Öğrenci algoritmaları programlama dili ile ifade etmeyi ve hata ayıklamayı öğrenir.
- Öğrenciler programlama dilinde dizileri ve matrisleri kullanabilecektir.
- Öğrenciler if then else, switch case gibi koşullu ifadeleri ve for, while gibi döngü yapılarını kullanabilecektir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | 5 | 4 | - | 3 | - | - |
PÇ-2 | - | - | 5 | 4 | - | 3 |
PÇ-3 | - | 4 | 4 | 3 | - | - |
PÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-5 | - | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | 4 | - | 4 | 3 | 3 |
PÇ-9 | 4 | 4 | - | - | - | - |
PÇ-10 | 2 | 5 | - | 5 | 4 | 4 |
PÇ-11 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayarın Tarihçesi/ Yazılım ve Donanım Kavramları | İlgili Kaynaklar |
2 | İşaretli-İşaretsiz Sayılar / Kesirli Sayılar / Tabanlar Arası Dönüşüm | İlgili Kaynaklar |
3 | Algoritmaya Giriş / Sözde Kod | İlgili Kaynaklar |
4 | Temel Veri Tipleri / Girdi-Çıktı | İlgili Kaynaklar |
5 | Kodlamaya Giriş | İlgili Kaynaklar |
6 | Aritmetik İşlemler /Örnek Uygulamalar | İlgili Kaynaklar |
7 | Kontrol Deyimleri (İf-Else / Switch-Case) | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Döngüler (For Döngüsü) | İlgili Kaynaklar |
10 | Döngüler (While Döngüsü / Do-While Döngüsü) | İlgili Kaynaklar |
11 | Karakter Dizileri | İlgili Kaynaklar |
12 | Dizi Problemleri | İlgili Kaynaklar |
13 | Dizi Problemleri | İlgili Kaynaklar |
14 | Çok Boyutlu Diziler | İlgili Kaynaklar |
15 | Dizi Problemleri | İlgili Kaynaklar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 15 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 25 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|