Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Günlük Hayatta Fizik | FBO2280 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Gülbin Özkan |
Dersi Veren(ler) | Gülbin Özkan |
Asistan(lar)ı | Aslı Koçulu, Rumeysa BEDİROĞLU |
Dersin Amacı | Dersin amacı fen bilgisi öğretmen adaylarına yarı iletkenlik, süperiletkenlik ve kullanım alanları ile fiberoptik ve nanoteknoloji içeren çağdaş iletişim ve görüntüleme sistemleri hakkında güncel bilgi kazandırmaktır |
---|---|
Dersin İçeriği | Yarı iletkenler, Superiletkenler ve kullanım alanları. X-Işınları: Yapısı, kimyasal analizlerde ve kalite kontrolünde kullanılması. İletişim Teknolojisi Araçları: Bilgisayar ve elemanları, fiberoptik, değişik fiziksel sensörler. Sayısal sistemler, Nanoteknoloji. Görüntüleme Teknikleri ve Araçları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, aktif öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler yarı iletkenlik ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur.
- Süperiletkenlik ve kullanım alanlarını bilir
- Fiber optik ve nanoteknoloji içeren çağdaş iletişim ve görüntüleme sistemleri hakkında bilgi sahibi olur
- Öğrenciler görüntüleme tekniklerini kavrar
- Öğrenciler nanoteknoloji hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 |
PÇ-4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-6 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-8 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-9 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-10 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-11 | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-12 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 |
PÇ-13 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konu Dağılımı, Derse Giriş | İlgili Kaynaklar |
2 | Lazerler | İlgili Kaynaklar |
3 | Yarıiletkenler | İlgili Kaynaklar |
4 | Süperiletkenlik | İlgili Kaynaklar |
5 | Fiber Optik | İlgili Kaynaklar |
6 | Bilgisayar ve Elemanları, Tarihçesi | İlgili Kaynaklar |
7 | X-Işınları | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Sensörler | İlgili Kaynaklar |
10 | Görüntüleme Teknikleri (Ultrason, Tomografi, MR) | İlgili Kaynaklar |
11 | Güneş Pilleri | İlgili Kaynaklar |
12 | Sayısal (Dijital) Sistemler | İlgili Kaynaklar |
13 | Diyotlar, Transistörler | İlgili Kaynaklar |
14 | Nanoteknoloji | İlgili Kaynaklar |
15 | Nanoteknoloji | İlgili Kaynaklar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 13 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|