Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilirlik ve Eğitim | FBO2260 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir kalkınma amaçlarını öğretmek ve sürdürülebilirlik için eğitim yoluyla farkındalık ve yaşam boyu öğrenme becerileri kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilirliğin boyutları, sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir kalkınma için eğitim-çevre ilişkisi, sürdürülebilir kalkınma için eğitim-ekonomi ilişkisi, sürdürülebilir kalkınma için eğitim-toplum ilişkisi, sürdürülebilir kalkınma amaçları: yoksulluğa son, açlığa son, sağlık ve kaliteli yaşam, kaliteli eğitim, toplumsal cinsiyet eşitliği, temiz su ve sanitasyon, erişilebilir ve temiz enerji, insana yakışır iş ve ekonomik büyüme,sanayi, yenilikçilik ve altyapı, eşitsizliklerin azaltılması, sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, sorumlu üretim ve tüketim, iklim eylemi,sudaki yaşam, karasal yaşam, barış, adalet ve güçlü kurumlar, amaçlar için ortaklıklar, eğitim ve sürdürülebilirlik; Dünyanın geleceği ve sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilirlik için eğitim yoluyla farkındalık ve yaşam boyu öğrenme becerileri, sürdürülebilir yaşam rehberi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci sürdürülebilirlik ve boyutlarını açıklar.
- Öğrenci sürdürülebilir kalkınma ve önemini açıklar.
- Öğrenci sürdürülebilir kalkınma amaçlarını açıklar.
- Öğrenci sürdürülebilir kalkınma için eğitimin ve farkındalığın önemini açıklar.
- Öğrenci, sürdürülebilir kalkınma için eğitim ile çevre-ekonomi-toplum arasındaki ilişkileri açıklar.
- Sürdürülebilir yaşam farkındalığı kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilirliğin Boyutları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Önemi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA 1, SKA 2, SKA 3, SKA 4) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA 5, SKA 6 SKA 7, SKA 8) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA 9, SKA 10, SKA 11, SKA 12) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA 13, SKA 14, SKA 15) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA 16, SKA 17) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Sürdürülebilir kalkınma için Eğitim ve Farkındalık | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10 | Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim-Çevre İlişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim-Ekonomi İlişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim-Toplum İlişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Türkiye’de ve Dünyada Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim Uygulamaları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Yaşam boyu Öğrenme ve Sürdürülebilir Yaşam Rehberi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Yaşam boyu Öğrenme ve Sürdürülebilir Yaşam Rehberi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|