Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sürdürülebilirlik ve EğitimFBO226033300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ Elektrik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Elektronik & Haberleşme Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ Fizik Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Kimya Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Kimya Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ Matematik Lisans Programı
Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı
Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı
Seçmeli @ Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ İktisat Lisans Programı
Seçmeli @ İktisat Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ İşletme Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ İşletme Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Çevre Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Harita Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ Biyomühendislik Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Biyomühendislik Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ Gıda Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ Metalürji ve Malzeme Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Metalürji ve Malzeme Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ Makine Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Mekatronik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Mekatronik Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Lisans Programı
Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon)
Seçmeli @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı
Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı
Seçmeli @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı
Seçmeli @ Dans Lisans Programı
Seçmeli @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı
Seçmeli @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı
Seçmeli @ Fotoğraf ve Video Lisans Programı
Seçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı
Seçmeli @ Yapay Zeka ve Veri Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce)
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDersin amacı, sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir kalkınma amaçlarını öğretmek ve sürdürülebilirlik için eğitim yoluyla farkındalık ve yaşam boyu öğrenme becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiSürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilirliğin boyutları, sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir kalkınma için eğitim-çevre ilişkisi, sürdürülebilir kalkınma için eğitim-ekonomi ilişkisi, sürdürülebilir kalkınma için eğitim-toplum ilişkisi, sürdürülebilir kalkınma amaçları: yoksulluğa son, açlığa son, sağlık ve kaliteli yaşam, kaliteli eğitim, toplumsal cinsiyet eşitliği, temiz su ve sanitasyon, erişilebilir ve temiz enerji, insana yakışır iş ve ekonomik büyüme,sanayi, yenilikçilik ve altyapı, eşitsizliklerin azaltılması, sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, sorumlu üretim ve tüketim, iklim eylemi,sudaki yaşam, karasal yaşam, barış, adalet ve güçlü kurumlar, amaçlar için ortaklıklar, eğitim ve sürdürülebilirlik; Dünyanın geleceği ve sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilirlik için eğitim yoluyla farkındalık ve yaşam boyu öğrenme becerileri, sürdürülebilir yaşam rehberi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Teaching Education for Sustainable Development at University Level, Editörler: Paul Pace, Walter Leal Filho , Springer. Handbook of Lifelong Learning for Sustainable Development, Editörler: Mark Mifsud, Paul Pace, Walter Leal Filho, Springer. Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim, Editör: Kenan Özcan, Anı Yayıncılık Farklı Perspektiflerden Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları, Nobel Yayınevi. Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim, Editörler: Bülent Aydoğdu, Tuğba Selanik Ay, Vizetek Yayınları
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci sürdürülebilirlik ve boyutlarını açıklar.
  2. Öğrenci sürdürülebilir kalkınma ve önemini açıklar.
  3. Öğrenci sürdürülebilir kalkınma amaçlarını açıklar.
  4. Öğrenci sürdürülebilir kalkınma için eğitimin ve farkındalığın önemini açıklar.
  5. Öğrenci, sürdürülebilir kalkınma için eğitim ile çevre-ekonomi-toplum arasındaki ilişkileri açıklar.
  6. Sürdürülebilir yaşam farkındalığı kazanır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6
PÇ-1------
PÇ-2------
PÇ-3------
PÇ-4------
PÇ-5------
PÇ-6------
PÇ-7------
PÇ-8------
PÇ-9------
PÇ-10------
PÇ-11------
PÇ-12------
PÇ-13------
PÇ-14------
PÇ-15------
PÇ-16------
PÇ-17------
PÇ-18------
PÇ-19------
PÇ-20------
PÇ-21------
PÇ-22------
PÇ-23------
PÇ-24------
PÇ-25------
PÇ-26------
PÇ-27------
PÇ-28------
PÇ-29------
PÇ-30------

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilirliğin Boyutlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Sürdürülebilir Kalkınma ve Önemi İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA 1, SKA 2, SKA 3, SKA 4) İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA 5, SKA 6 SKA 7, SKA 8)İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA 9, SKA 10, SKA 11, SKA 12) İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA 13, SKA 14, SKA 15) İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA 16, SKA 17)İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara Sınav 1
9Sürdürülebilir kalkınma için Eğitim ve Farkındalıkİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim-Çevre İlişkisiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim-Ekonomi İlişkisiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim-Toplum İlişkisiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Türkiye’de ve Dünyada Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim Uygulamalarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Yaşam boyu Öğrenme ve Sürdürülebilir Yaşam Rehberiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Yaşam boyu Öğrenme ve Sürdürülebilir Yaşam Rehberiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri120
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar140
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer15
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok