Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Alternatif (Eleştirel) Eğitim Kuramları | EFT5101 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Büşra Tombak İlhan |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, alternatif eğitim kuramlarını toplumsallaşma, yaygın eğitim, eğitimde hareketlilik, eğitim ve reform bağlamında incelemektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders kapsamında Eleştirel Teori, Eleştirel Pedagoji, Okulsuz Toplum, Doğal Eğitim, yerel eğitim görüş ve modelleri sosyolojik perspektiften ele alınacaktır. Bahsedilen alternatif görüşlerin toplum, toplumsallaşma, yaygın eğitim, eğitimde hareketlilik, eğitim ve reform bağlamında ele alınacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Alternatif eğitim kuramlarını açıklar.
- Alternatif eğitim kuramlarını, bu kuramların ortaya çıktığı toplumsal dinamiklerle değerlendirir.
- Alternatif eğitim kuramlarını eğitimde hareketlilik ve yaygı eğitim bağlamında değerlendirir.
- Alternatif eğitim kuramlarını toplumsallaşma bağlamında değerlendirir.
- Alternatif eğitim kuramlarının uygulandığı ortamlarını gözlemleyerek bir araştırma önerisi geliştirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Alternatif/eleştirel eğitimin zemini | İlgili okumalar |
2 | Rousseau ve doğal eğitim | İlgili okumalar |
3 | Rousseau ve doğal eğitim | İlgili okumalar |
4 | Ivan Illich, Okulsuz Toplum | İlgili okumalar |
5 | Eleştirel teori | İlgili okumalar |
6 | Özgür Eğitim ve merkezi eğitim tartışmaları | İlgili okumalar |
7 | Freire: Eleştirel Pedagoji | İlgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Foucalt: Hapishanenin Doğuşu | İlgili okumalar |
10 | Eğitim ve modernizm tartışmaları | İlgili okumalar |
11 | Postmodern eğitim: Montessori, Rousseau | İlgili okumalar |
12 | Alternatif eğitim incelemeleri | İlgili okumalar |
13 | Alternatif eğitim incelemeleri | İlgili okumalar |
14 | Alternatif eğitim incelemeleri | İlgili okumalar |
15 | Final sınavı | İlgili okumalar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|