Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa Eğitim Tarihi | EFT5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Gündüz |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Her kültür ve medeniyet dairesinin kendine özgü bir tarihi, kültürel gelişim seyri vardır. Bunun içinde eğitim kurumları hususi bir yer tutar. Avrupa eğitim tarihi kendisi için olduğu kadar Türkiye için de, Tanzimat’tan bu yana eklemlenmeye çalıştığımız bir kültür ve medeniyet dairesi olması bakımından önemlidir. Avrupa Eğitim Tarihi Türkiye’de en az incelenen ve üzerine çalışma yapılan konulardan biridir. Bu dersin temel amacı Avrupa’nın eğitim tarihini antik Yunan, Grek ve Roma temellerine inerek, bu dönemdeki öncülerini tanımak ve özellikle Ortaçağ Avrupa eğitim kurumlarını inceleyerek, modern Avrupa’nın hazırlık süreci hakkında yetkin ve yeterli bilgiye sahip olmaktır. Modern Avrupa Haçlı seferleri sonrasında zuhur eden bir dizi gelişmenin sonunda ortaya çıkmış yeni ve özgün bir medeniyettir. Rönesans, Reform, matbaanın yaygınlaşması, merkezi imparatorlukların kurulması, Aydınlanma filozoflarının eğitim düşünceleri ve sanayi inkılabının etkisiyle modern eğitimin doğuşunu farklı Avrupa ülkelerine göre incelemek dersin temel amacıdır. Bu bağlamda öncelikle Judeo, Hristiyan ve Latin Roma geleneğinin Avrupa’ya bıraktığı miras, Avusturya-Macaristan ve Prusya, İtalya, İspanya, Fransa, İngiltere ve 1770’ten sonra Almanya’da eğitim incelenecektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, Avrupa eğitim tarihini bir bütünlük halinde ele almayı içermektedir. Antik dönemlerde Avrupa’da eğitim, Greklerde, Yunanlarda, Latinlerde Eğitim. Avrupa Eğitiminin kökenleri ve diğer kıtalarla ilişikiler. Roma devleti zamanında eğitim. Bizans Devleti zamanında eğitim, orta çağda eğitimin farklı görünümler ve türleri. Modern eğitim Avrupa’da doğuşunu hazırlayan sebepler. Rönesans ve Reform zamanlarında eğitim. Modern devletlerin ortaya çıkması sürecinde Avrupa’da eğitim. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çağlar boyu Avrupa eğitim tarihinin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Avrupanın antik dönemindeki eğitim pratikleri hakkında bilgi edinir.
- Yunan, Grek ve Roma uygarlıklarının modern Avrupa’ya bıraktığı miras hakkında bilgi sahibi olur.
- Roma ve Bizans’ın eğitim kurumları ve ortaçağ Avrupasına katkısı hakkında bilgi sahibi olur.
- Modern Avrupa’nın oluşması sürecinde, Rönansans ve Reform dönemi ile eğtiim ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur.
- Modern Avrupayı inşa eden filozofların eğitim düşüncesi hakkında bilgi sahibi olur.
- Modernitenin inşası sürecinde modern eğitimin nasıl teşekkül ettiği hakkında bilgi sahibi olur.
- İçinde bulunduğumuz zamanda Avrupa Birliğinin nasıl bir eğitim sistemine sahip olduğu hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antik dönemlerde Avrupa ve eğitim | İlgili okumalar |
2 | Grek ve Yunan dünyasında eğitim | İlgili okumalar |
3 | Aristo, Sokrates ve Platon’da eğitim | İlgili okumalar |
4 | Helenistik dönem ve eğitim | İlgili okumalar |
5 | Roma’da eğitim | İlgili okumalar |
6 | Bizans’ta eğitim | İlgili okumalar |
7 | Haçlı seferleri sırasında eğitim | İlgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Reform ve eğitim | İlgili okumalar |
10 | Milli devletlerin oluşması ve eğitim | İlgili okumalar |
11 | Sanayi devrimi ve eğitim | İlgili okumalar |
12 | Ansiklopedistler ve eğitim | İlgili okumalar |
13 | Ulus-devletler zamanında Avrupa’da eğitim | İlgili okumalar |
14 | 19. Yüzyılda Avrupa’da eğitim | İlgili okumalar |
15 | 20. Yüzyılda Avrupa’da eğitim | İlgili okumalar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|