Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Antropolojisi | EFT5107 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Büşra Tombak İlhan |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, antropolojinin temel kavram ve teorilerinin anlaşılarak eğitim sistemleri ve sosyokültürel ortamlar arasındaki ilişkiyi incelemektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında temel antropoloji kavram, yaklaşım ve yöntemleri tanıtılacak, antropolojinin eğitime getirdiği açıklamalar anlaşılmaya çalışılacaktır. Eğitim sistemleri ve sosyo-kültürel ortamlar arasındaki ilişkiyi anlamak, okulların modern toplumlardaki yerini keşfetmek dersin temel amaçlarındandır. Ders kapsamında ‘edinim’in biyolojik ve kültürel temellerinin anlaşılması, bilgi üretim ve yaygınlaştırma sistemlerinin incelenmesi ve eğitim süreçlerine bütünsel bir bakış açısı getirilmesi ele alınacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Antrolopoloji ve eğtiim antropolojisini tanır.
- Eğitim antropolojisinin temel kavram ve teorilerini açıklar.
- Çocuk ve eğitim kuruluşlarının tarih içerisindeki değişimini inceler.
- Eğitim antropolojisi araştırmalarını değerlendirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antropoloji nedir? | İlgili okumalar |
2 | Antropoloji ve eğitim | İlgili okumalar |
3 | Antropolojinin temel kavramları ve eğitim | İlgili okumalar |
4 | Eğitim antropolojisinde temel teoriler | İlgili okumalar |
5 | Tarih içerisinde çocuğa bakış ve eğitim | İlgili okumalar |
6 | Eğitim kuruluşlarının tarih içerisindeki evrimi | İlgili okumalar |
7 | Eğitim antropolojisinde yöntem I | İlgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Eğitim antropolojisi araştırmaları I | İlgili okumalar |
10 | Eğitim antropolojisi araştırmaları II | İlgili okumalar |
11 | Okul Kültürü | İlgili okumalar |
12 | Okul Kültürü | İlgili okumalar |
13 | Okul Kültürü | İlgili okumalar |
14 | Okul Kültürü | İlgili okumalar |
15 | Final sınavı | İlgili okumalar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|