Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Sosyolojisinde Temel Sorunlar, Yöntem ve Teknikler | EFT5109 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Büşra Tombak İlhan |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Eğitim sosyolojisinin temel kavramları, eğitim sosyolojisi araştırma alanları, toplumsal kurumlar, eğitim sosyolojisinde kullanılan araştırma yöntemleri, veri toplama yöntemleri, ve teknikler eğitim sosyolojisinin araştırma ve problem alanlarını tanımak |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim sosyolojisinin çok yönlü doğasının anlaşılması ve günlük yaşama ilişkin konuları ele alma biçiminin anlaşılması dersin öncelikli hedefidir. Göç, ekonomi, aile, eşitsizlik, ölçme ve değerlendirme, okul sistemi gibi eğitim sosyolojisinin ele aldığı temel sorunlarına ilişkin kavram, tanım, açıklamalarının yer aldığı ders, eğitim sosyolojisi sorunlarına giriş niteliğindedir. Ders kapsamında eğitim sosyolojisine özgü olgu bilim, etnografi, etno-metodoloji araştırma yöntemleri, saha araştırması, gözlem, görüşme ve teknolojik veri toplama yöntemleri ele alınacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim sosyolojisinin temel sorun, yöntem ve tekniklerini tanır.
- Eğitim sosyolojisinin temel sorunlarını karşılaştırmalı okumalar yaparak tartışır.
- Eğitim sosyolojisinin temel yöntem ve tekniklerini karşılaştırır.
- öğrencilerin sosyolojik araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak eğitim sosyolojisi sorunlarına ilişkin araştırma önerisi hazırlamalarıdır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim Sosyolojisinde Temel Sorunlar | İlgili okumalar |
2 | Eğitim ve Ekonomi | İlgili okumalar |
3 | Eğitim ve Eşitsizlik I | İlgili okumalar |
4 | Eğitim Sosyolojisinde Nicel Araştırma Yöntemleri | İlgili okumalar |
5 | Eğitim ve Aile | İlgili okumalar |
6 | Eğitim ve Eşitsizlik II | İlgili okumalar |
7 | Eğitim Sosyolojisinde Nitel Araştırma Yöntemleri: Etnografi | İlgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Eğitim Sosyolojisinde Nitel Araştırma Yöntemleri: Olgu Bilim | İlgili okumalar |
10 | Eğitim ve Kentleşme | İlgili okumalar |
11 | Eğitim ve Politika | İlgili okumalar |
12 | Eğitim Sosyolojisinde Nitel Araştırma Yöntemleri: Etnometodoloji ve Gözlem | İlgili okumalar |
13 | Eğitim, Yoksulluk ve Şiddet | İlgili okumalar |
14 | Eğitim Sosyolojisinde Karma Araştırma Yöntemleri | İlgili okumalar |
15 | Final Sınavı | İlgili okumalar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|