Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Sosyolojisinde Temel Teoriler | EFT5110 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Büşra Tombak İlhan |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Eğitim Sosyolojisinde Temel Teoriler dersinin amacı, eğitim sosyolojisi alanına yön veren temel/klasik teorilerin ortaya çıkış, ele aldıkları sorunlar, yöntem ve tekniklerinin ele alınmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders kapsamında İşlevselcilik, Çatışmacılık, Sembolik Etkileşimcilik, Sosyal İnşacılık teorileri temel eserler ve çağdaş okumalarla ele alınacaktır. Bunların yanında Marksizm, Feminizm, Liberalizm teorilerinden de bahsedilecektir. Teoriler tarihsel akış ve tematik açılardan ele alınarak karşılaştırmalar gerçekleştirilecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim sosyolojisinin temel teorilerinden işlevselciliği açıklar.
- Eğitim sosyolojisinin temel teorilerinden çatışmacılığı açıklar.
- Eğitim sosyolojisinin temel teorilerinden sembolik etkileşimcilik ve sosyal inşacılık teorilerini açıklar.
- Eğitim sosyolojisinin temel teorilerini karşılaştırarak tartışır.
- Eğitim sosyolojisinin temel teorilerinin kullanıldığı araştırmaları değerlendirir.
- Eğitim sosyolojisinin temel teorilerinden birini kullanarak bir araştırma önerisi hazırlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim Sosyolojisinin Kökeni ve İşlevleri | İlgili okumalar |
2 | Eğitimin Toplumsal İşlevleri | İlgili okumalar |
3 | Durkheim, Eğitim, Toplum ve İşlevselcilik | İlgili okumalar |
4 | Karl Marx, Max Weber, Bowles ve Gintis; Çatışmacılık | İlgili okumalar |
5 | Bir Sistem Olarak Okul | İlgili okumalar |
6 | Bourdieu ve Sermaye Kavramı | İlgili okumalar |
7 | Basil Bernstein, Sınıf, Kod ve Yeniden Üretim | İlgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Eleştirel Teori ve Teorisyenler, Foucault ve Freire | İlgili okumalar |
10 | Eleştirel Teori ve Teorisyenler, Foucault ve Freire | İlgili okumalar |
11 | Sembolik Etkileşimcilik, Erving Goffman | İlgili okumalar |
12 | Sosyal İnşacılık, George Herbert Mead, Berger ve Luckmann, Bauman | İlgili okumalar |
13 | Feminizm, Liberalizm ve Eğitim | İlgili okumalar |
14 | Temel Teoriler ve Eğitim Sosyolojisi Araştırmaları I | İlgili okumalar |
15 | Temel Teoriler ve Eğitim Sosyolojisi Araştırmaları II | İlgili okumalar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|