Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Tarihinde Temel Sorunlar Yöntem ve Teknikler | EFT5111 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Gündüz |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Eğitim tarihi araştırmalarında temel kaynaklar, referans eserler, temel araştırma materyallerini tanımak bu dersin öncelikli amacıdır. Türk eğitim tarihinin öncü kişi ve eserlerini tanımak, bunların yöntem ve tekniklerine aşina olmak önceliklidir. Eğitim tarihi araştırmalarında karşılaşılan temel sorunlardan, dil, kültür, hukuk, bürokrasi, disiplinler arası yaklaşımlar ve yöntem farklılıkları gibi hususları anlamak ve bu sorunların çözümüne dair stratejiler geliştirmek bu dersin amacıdır. Eğitim tarihi araştırmalarında başta resmi arşivler olmak üzere, özel koleksiyonlar, basın ürünleri, eğitim mimarisi, sanat eserleri ve yayımlanmış/yayımlanmamış akademik araştırmaları tanımak ve bunları eğitim tarihi araştırmalarının temel kaynağı haline getirmek bu derste öğrenilmesi gereken hususlardır. Bunun yanında sözlü tarih araştırmaları ve sözlü tarih ürünlerinin derlenmesi ve eğitim tarihinde kullanma becerilerinin öğretilmesi de dersin hedeflerin arasındadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim tarihinin temel konuları,Eğitim tarihi yazıclığında temel sorunlar, Başlangıçtan bu güne eğtiim tarihi tasnifi ve her dönemin kendine göre kurum, kavram, eser, kişi ve eserlerine yönelik tanıma ve eleşttirel tutum edenbilme becerileri. Antik dönem eğitim tarihi, Antik Yunan ve Greklerde eğitim, Roma ve Bizansta eğtiim, İslam devletlerinde eğitim, selçuklularda eğitim, osmanlılarda eğitim (Osmanlı klasik dönemi eğitim, modernleşme dönemi eğitimde temel sorunlar, her iki dönemin belli başlı kurumları, eserleri ve eğitimcilerini tanıma). Cumhuriyet dönemi eğitim, cumhuriyet dönemi eğitimciler ve eserleri. Cumhuriyet dönemi eğitiminde temel sorunlar ve politikalar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- 1. Eğitim tarihinin genel konuları tanır.
- 2. Eğitim eğitim tarihini ana konuları itibariyle dönemlere ayırır ve her bir dönemin belirgin özellikleri hakkında bilgi edinir.
- Eğitim tarihi tarih yazıcılığının temel sorunları hakkında bilgi edinir, bu sorunlara yönelik farkındalık kazanır
- Eğitim tarihinin farklı dönem ve konularına yönelik hangi sorunların olduğunu ve bu sorunların hangi kaynaklara dayalı olarak, hangi araç gereçlerle, kaynaklarla ve hangi yöntem ve tekniklerle araştırılabileceğine dair minimum düzeyde bilgi edinir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim Tarihinde Temel Sorunlar | İlgili okumalar |
2 | Eğitim tarihi yazıcılığı | İlgili okumalar |
3 | Eğitim tarihi yazıcılığında önde gelen isimler | İlgili okumalar |
4 | Eğitim tarihi yazıcılığında önde gelen isimler ve eserleri | İlgili okumalar |
5 | Türkiye’de eğitim tarihi yazımının başlaması ve sorunlar | İlgili okumalar |
6 | Eğitim tarihinin ilk örnekleri, Antik dönemler | İlgili okumalar |
7 | Yunan, Roma, Bizans’ta eğitim | İlgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Osmanlı kuruluş ve klasik döneminde eğitim | İlgili okumalar |
10 | Osmanlı klasik dönemi eğitim kurumları | İlgili okumalar |
11 | Modernleşme dönemi eğitim kurumları | İlgili okumalar |
12 | Tanzimat ve meşrutiyet dönemi eğitim | İlgili okumalar |
13 | Erken cumhuriyet dönemi eğitim | İlgili okumalar |
14 | Cumhuriyet dönemi eğitimcileri | İlgili okumalar |
15 | Cumhuriyet dönemi temel eğitim sorunları | İlgili okumalar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|