Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim ve Sanat | EFT5114 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Gündüz |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı farklı sanat türleri ve kuramlarının eğitimle ilişkisini kurmak ve sanat ürünleri yoluyla eğitimin nasıl sağlandığı, eğitime nasıl etki edilmek istendiği ya da eğitime nasıl katkı verilmeye çalışıldığını incelemektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Edebiyat/roman, şiir, resim, tiyatro, müzik, karikatür, sinema ve mimarinin eğitimle ilişkisi üzerinde durularak, her bir sanat alanından özgün örnekler seçilerek eğitim sanat iç içeliği incelenir. Böylece, sanat ürünlerinin eğitim aracı olarak nasıl kullanılabileceğine dair örnekler geliştirilir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sanat ve estetiği tanımlar.
- Sanat ve estetiğin tarih içerisindeki gelişimini açıklar.
- Sanat, estetik ve eğitimin tarih içerisindeki ilişkisini açıklar.
- Çocuk eğitimi ve sanat arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Sanat, müze ve eğitim arasındaki köprüleri inceler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat Nedir? | İlgili okumalar |
2 | Sanat ve Estetik Felsefesi | İlgili okumalar |
3 | Sanat, Estetik ve Eğitim | İlgili okumalar |
4 | İlk ve Orta Çağda Sanat ve Eğitim I | İlgili okumalar |
5 | İlk ve Orta Çağda Sanat ve Eğitim II | İlgili okumalar |
6 | İslami Sanatlar ve Eğitim | İlgili okumalar |
7 | Sanatın Sınıflandırılması | İlgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Aydınlanma, Sanat ve Eğitim | İlgili okumalar |
10 | Modernleşme, Sanat ve Eğitim | İlgili okumalar |
11 | Sanatın Farklı Formları ve Eğitimi I | İlgili okumalar |
12 | Sanatın Farklı Formları ve Eğitimi I | İlgili okumalar |
13 | Sanatın Farklı Formları ve Eğitimi I | İlgili okumalar |
14 | Sanat, Çocuk ve Yaratıcılık | İlgili okumalar |
15 | Sanat, Müze ve Eğitim | İlgili okumalar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|