Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim ve Toplumsal Sorunlar | EFT5115 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Büşra Tombak İlhan |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim ve toplumsal sorunların en yeni bilgi ve canlı örneklerle, sosyoloji teorileri ışığında ele alınmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders kapsamında aile, kadın, ekonomi, göç, eşitsizlik, ahlak, din, ideoloji, eşitlik, çevre ve doğal afetler, yoksulluk ve ekonomi, kimlik, yabancılaşma ve uyum gibi kadim toplumsal meselelerin okul, öğretmen, öğrenci, eğitim sistemi ve yapılarıyla ilişkisi anlaşılmaya çalışılacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Toplumsal sorunları tanımlayarak bilimsel yollarla nasıl incelenebileceğini açıklar.
- Eğitim ve toplumsal sorunlar arasındaki ilişkiyi tartışır.
- Türkiye’nin toplumsal sorunlarından birini ele alarak bu sorunu eğitim sosyolojisi çerçevesinde tanımlar.
- Türkiye’nin toplumsal sorunlarından birine ilişkin eğitim sosyolojisi araştırma önerisi hazırlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve Toplum (Durkheim ve Becker) | İlgili okumalar |
2 | Aile, Çocuk ve Eğitim | İlgili okumalar |
3 | Aileden Okula: Okulun Sistematik Yapısı | İlgili okumalar |
4 | Eğitim, Disiplin ve Okul | İlgili okumalar |
5 | Modern Eğitim ve Toplumsal Araçları (Eğitim ritüelleri) | İlgili okumalar |
6 | Eğitim ve Göç | İlgili okumalar |
7 | Eğitim ve Şehirleşme | İlgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Eğitim ve Doğal Afetler | İlgili okumalar |
10 | Eğitim ve Din | İlgili okumalar |
11 | Eğitim ve Yoksulluk | İlgili okumalar |
12 | Toplumsal Sorunlar ve Eğitim Araştırmaları | İlgili okumalar |
13 | Toplumsal Sorunlar ve Eğitim Araştırmaları | İlgili okumalar |
14 | Toplumsal Sorunlar ve Eğitim Araştırmaları | İlgili okumalar |
15 | Toplumsal Sorunlar ve Eğitim Araştırmaları | İlgili okumalar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|