Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Modernite Öncesi Eğitim Gelenekleri | EFT5118 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Gündüz |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bugün eğitim denildiğinde büyük ölçüde modern dönem ve sonrasında ortaya çıkan “modern eğitim” akla gelmektedir. Bu derste, Avrupa’nın ortaya çıkarıp bütün dünyaya yaydığı modern eğitimden önce dünyanın farklı kültür ve medeniyetlerinde sürdürülmüş olan ve bazıları tamamen kaybolmuş, bazıları ise az çok yaşatılmaya çalışılan eğitim gelenek ve sistemlerinden bahsedilecektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dersin içeriği: 1800’lerdenönce öncelikle Uzakdoğu medeniyetlerinde (Hindistan, Çin, Tayland, Kore, Japonya, Tibet vb.), Malay dünyasında, Avustralya yerlileri arasında, Papua Yeni Gine ve Yeni Zelanda ile Orta Asya kültür ve medeniyetleri, Orta ve Ön Asya devletlerinden (Osmanlı, İran, Arap, Memluk, Mısır vb.), Afrika kültür ve medeniyetleri, Amerika (Aztek, Maya, Zapotek, İnka ve diğer Orta Amerika medeniyetleri vb.) ve modernite öncesi Avrupa kıtasındaki eğitim geleneklerine kurumlar, gelenekler, kişiler ve eğitim uygulamalarından oluşmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Modern eğitim öncesinde farklı medeniyetlerde eğitim olgusuna dair genel bir fikir edinir.
- Uzakdoğu medeniyetleri vefarklı düzeylerde özgün eğitim sistemlerine sahip olduklarına dair bilgiler edinir.
- Modernite öncesi Afrika medeniyetleri ve eğitim sistemleri hakkında bilgi edinir.
- Modernite öncesi osmanlı ve İslam dünyasındaki eğitim ve sistemleri hakkında bilgi edinir.
- Modernite öncesi Avrupa ve yakın coğrafyasındaki eğitim sistemleri hakkında bilgi edinir.
- Modernite öncesi Amerika medeniyetleri hakkında bilgi edinir.
- Modernitenin, kendinden önceki eğitim sistemlerini nasıl dönüştürdüğü hakkında bilgi edinir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Japonya'da “Üniversiteler” mi? Erken Modern Dönemde Eğitim ve Öğrenme Mekânları | İlgili okumalar |
2 | 1400'den 1800'e Çin'de Okul Eğitimi | İlgili okumalar |
3 | Premodern Kore'de Eğitim | İlgili okumalar |
4 | Batakland'daki Misyon Okulları | İlgili okumalar |
5 | Māori “Yerli” Eğitim Sistemleri ile Batı'nın “Dayatılan” Eğitim Sistemleri Arasındaki Etkileşim | İlgili okumalar |
6 | Hindistan'ın Ortaçağ Geçmişinde Eğitim ve Bilginin Aktarımı: İçerikler, Süreçler ve Çıkarımlar | İlgili okumalar |
7 | Erken Modern Dönem Irak ve İran'da Şii Eğitim Gelenekleri ve Sistemleri | İlgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Brezilya'da Yerli Halklar ve Kolonyal Erken Modern Eğitim | İlgili okumalar |
10 | Etiyopya Geleneksel Eğitimi ve On Beşinci Yüzyıl Reformist Hareketleri | İlgili okumalar |
11 | Premodern Osmanlı Eğitim Kurumları | İlgili okumalar |
12 | Erken Modern Rusya'da “Petrine Devrimi ”nin Ötesinde Eğitim | İlgili okumalar |
13 | Erken Modern Baltıklarda Eğitim Gelenekleri, 1400- 1800. | İlgili okumalar |
14 | Transilvanya Prensliği'nde Eğitim Gelenekleri | İlgili okumalar |
15 | Japonya'da “Üniversiteler” mi? Erken Modern Dönemde Eğitim ve Öğrenme Mekanları | İlgili okumalar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|