Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sinema ve Eğitim | EFT5123 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Vefa Taşdelen |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, farklı kültürlere ait eğitim konusunu ele alan sinema filmlerinin, hatta belgesellerin bir ders materyali olarak ele alınıp incelenmesidir. Bu filmlerde ortaya çıkan eğitim sorunlarının, eğitim düşüncesi ve tarihi açısından ele alınıp yorumlanmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sinema sanatı; edebiyatın, tiyatronun, fotoğraf ve resim sanatının kendisine sağladığı kültür ve imkanla geçen yüzyıldan beri çağdaş sanatın en etkili araçlarından biri olmuştur. Ses ve görüntünün kayıt altına alınması ile mümkün hale gelen bu 7. Sanat, aslında bütün diğer sanatların bir bileşkesi durumundadır; vermiş olduğu seyir etme duygusuyla, geniş halk kitlelerrine ulaşabilmne ve onları etkileyebilme özelliğine sahip olmuştur. Başlangıcından günümüzze farklı iklimlerde v ekültürlerde çekilen çok sayıda film, insan varoluşuna ilişkin pek çok konu yanında eğitim konusunu da ele almıştır, eğitim ve eğitim sorunları hakkında pek çok film çekilmiştir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çevreye eğitimci gözüyle bakar.
- Sorunları eğitimci gözüyle ele alır.
- Görüdüğü ve yaşadığı olaylardan eğitimsel sonuçlar çıkarır.
- Günlük tecrübeleri bir eğitim malzemesi olarak kullanır.
- Estetik bir bakışla sinema filmini izler.
- Bir eğitimci olarak sinema filmini inceler.
- Eğitimsel sorunları sinemanın anlatım imkanları içinde keşfeder.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinema sanatı, ortaya çıkışı, gelişimi | İlgili okumalar |
2 | Sinema ve eğitim | İlgili okumalar |
3 | Yerli Sinemada Eğitim ve Eğitim Sorunları | İlgili okumalar |
4 | Sinema ve eğitim konusunda yapılan akademik çalışmalar | İlgili okumalar |
5 | Sinema ve Eğitim: Yerli Örnekler | İlgili okumalar |
6 | Sıralardaki Heyecan, Öğretmen Kemal, Öğretmen, | İlgili okumalar |
7 | Mucize, Yücel’in Çiçekleri, Toprağın Çocukları | İlgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Sinema ve Eğitim: Yabancı Örnekler | İlgili okumalar |
10 | Üç Aptal, Her Çocuk Özeldir, Ölü Ozanlar Derneği | İlgili okumalar |
11 | Can Dostum | İlgili okumalar |
12 | Köy Öğretmeni, Kara Tahta | İlgili okumalar |
13 | Koro, Unutulmaz Titanlar | İlgili okumalar |
14 | Tehlikeli Oyun, Benim Dünyam | İlgili okumalar |
15 | Babam ve Ustam, Özgürlük Yazarları | İlgili okumalar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|