Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal Ayrışma ve Eğitim | EFT5125 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Büşra Tombak İlhan |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, toplumsal ayrışma teorileri ışığında ayrışmanın eğitime yansımasını incelemektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında doğu ve batı toplumlarında toplumsal eşitsizlikler ve eğitim arasındaki ilişki, okulun toplumsal hareketlilikteki rolü, yoksul ve dezavantajlı çocukların eğitimi, eğitim ve dil kodları, kültürel sermayenin eğitime yansımaları, azınlık grupların eğitim durumları, başarı ve başarısızlık, okullaşma ve ekonomi ele alınacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Toplumsal ayrışma teorilerini tanır.
- Eğitimde toplumsal ayrışmanın nasıl gerçekleştiğini toplumsal ayrışma teorileriyle açıklar.
- Eğitimde toplumsal ayrışmanın ekonomik kökenlerini açıklar.
- Eğitimde toplumsal ayrışmanın toplumsal sınıflarla ilişkisini açıklar.
- Eğitimde toplumsal ayrışma ile ilgili bir araştırma önerisi hazırlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal ayrışma teorileri | İlgili okumalar |
2 | İşlevselcilik ve Çatışmacılık I | İlgili okumalar |
3 | İşlevselcilik ve Çatışmacılık II | İlgili okumalar |
4 | Sermaye kuramı ve eğitim I | İlgili okumalar |
5 | Sermaye kuramı ve eğitim II | İlgili okumalar |
6 | Bernstein’ın kod kuramı ve eğitim | İlgili okumalar |
7 | Türkiye’de toplumsal sınıflar ve eğitim I | İlgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Türkiye’de toplumsal sınıflar ve eğitim II | İlgili okumalar |
10 | Başarı, başarısızlık ve ayrışma | İlgili okumalar |
11 | Türkiye’de eğitimde ayrışma araştırmaları | İlgili okumalar |
12 | Türkiye’de eğitimde ayrışma araştırmaları | İlgili okumalar |
13 | Türkiye’de eğitimde ayrışma araştırmaları | İlgili okumalar |
14 | Türkiye’de eğitimde ayrışma araştırmaları | İlgili okumalar |
15 | Türkiye’de eğitimde ayrışma araştırmaları | İlgili okumalar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|