Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'de Eğitim Sosyolojisi | EFT5129 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Tezli Yüksek Lisans Programı Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitimin Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Büşra Tombak İlhan |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim sosyolojisinin İbn Haldun’dan bu yana Türkiye’deki geliminin açıklanarak Türk eğitim sosyolojisinin kökenlerini anlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında İbn Haldun’dan başlanarak Prens Sabahattin, Ziya Gökalp, İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu, Hilmi Ziya Ülken, Niyazi Berkes, Behice (Sadık) Boran, Mümtaz Turhan, Cemil Meriç, Şerif Mardin gibi Türk eğitim sosyologlarının temel görüş, fikir, yöntem, çalışma ve katkıları ele alınacaktır. Türk sosyologlarının görüş ve fikirleri üzerinden eğitim sosyolojisinin gelişimi, Türkiye’de toplum çalışmaları ve özellikleri, toplumsal değişme ve hareketlilik üzerinde durulacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Orta Çağ’da eğitim sosyolojisinin ele alınışını açıklar.
- Osmanlı Devleti döneminde eğitim sosyolojisinin gelişimini açıklar.
- Erken Cumhuriyet döneminde eğitim sosyolojisinin gelişimini açıklar.
- 1960 sonrası eğitim sosyolojisinin gelişimini açıklar.
- Eğitim sosyolojisinin tarih içerisindeki gelişimini değerlendirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Orta Çağ’da eğitim sosyolojisi tasavvurları | İlgili okumalar |
2 | Tanzimat’tan II. Meşrutiyet’e eğitim düşüncesi | İlgili okumalar |
3 | II. Meşrutiyet sonrası eğitim (Emrullah Efendi, Satı Bey, Ethem Nejat) | İlgili okumalar |
4 | Erken Cumhuriyet ve eğitim sosyolojisi | İlgili okumalar |
5 | Ziya Gökalp, eğitim ve toplum | İlgili okumalar |
6 | Hilmi Ziya Ülken, eğitim ve toplum | İlgili okumalar |
7 | İsmail Hakkı Baltacıoğlu, eğitim ve toplum | İlgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Nusret Köymen, İsmail Hakkı Tonguç, eğitim ve toplum | İlgili okumalar |
10 | Mümtaz Turhan, Niyazi Berkes, eğitim ve toplum | İlgili okumalar |
11 | Cemil Meriç, eğitim ve toplum | İlgili okumalar |
12 | Şerif Mardin, eğitim ve toplum | İlgili okumalar |
13 | Mübeccel Kıray, eğitim ve toplum | İlgili okumalar |
14 | 1960’lardan sonra Türkiye’de eğitim sosyolojisi | İlgili okumalar |
15 | Eğitim sosyolojisi ve çağdaş Türk sosyologlar | İlgili okumalar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|