Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İngiliz Edebiyatı 1 | ING2321 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Semin Kazazoğlu |
Dersi Veren(ler) | Semin Kazazoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı edebiyatın temel kavramları ve terimlerini tanıtmak; İngiliz ve Amerikan Edebiyatının temel eserlerini tanıtmak ve öğrencilerin eleştirel okuma ve analiz becerilerinin gelişimini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | İngiliz, Amerikan edebiyatı ve orjinal yazım dili İngilizce olan edebiyatın kültürel tarihi; metin incelemede kullanılan temel terim ve teknikler; başlıca metin türleri; önemli akım ve dönemler, farklı dönemlere ait çeşitli türlerdeki kısa öykü, şiir, tiyatro oyunu ve roman gibi eserlerin içeriği ve biçemi; edebiyatın yaşam anlayışımıza katkıları; metinlerin ve edebi sanatların eleştirel incelenmesi ve yorumlanması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB Yeterlilikleri: • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. • A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. • B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. • B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. TYYÇ Yeterlilikleri: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,4,6 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,2,4,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,3 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,4 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 7 Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Derste düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma, örnek olay, mikro öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Başarı değerlendirmesi ara ödevler, mikro öğretim, ara sınav ve final sınavı yoluyla yapılmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler İngiliz ve Amerikan Edebiyatının 19. yüzyıla kadar kültürel tarihini bilir.
- Öğrenciler metin incelemede kullanılan temel edebi terimleri, metin türlerini ve metin inceleme tekniklerini bilir.
- Öğrenciler İngiliz edebiyatının önemli akım ve dönemlerine ait çeşitli türlerdeki eserleri içerik ve biçem olarak analiz edebilir.
- Öğrenciler seçili metinleri şekillendiren tarihi, kültürel ve felsefi etkileri bilir.
- Öğrenciler edebi fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecekler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
PÇ-7 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebi türler ve sanatlar | ders notları |
2 | Edebi türler ve sanatlar | ders notları |
3 | Edebi türler ve sanatlar | ders notları |
4 | 7th – 1066: Eski İngiliz Edebiyatı | ilgili bölümler |
5 | 7th – 1066: Eski İngiliz Edebiyatı | ilgili eserler |
6 | 7th – 1066: Eski İngiliz Edebiyatı | ilgili eserler |
7 | 1066 – 1485: Orta Çağ İngiliz Edebiyatı | ilgili bölümler |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | 1066 – 1485: Orta Çağ İngiliz Edebiyatı | ilgili eserler |
10 | 1066 – 1485: Orta Çağ İngiliz Edebiyatı | ilgili eserler |
11 | 1066 – 1485: Orta Çağ İngiliz Edebiyatı | ilgili eserler |
12 | 1485 – 1625: İngiliz Rönesansı | ilgili bölümler |
13 | 1485 – 1625: İngiliz Rönesansı | ilgili eserler |
14 | 1485 – 1625: İngiliz Rönesansı | ilgili eserler |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 15 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 35 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|