Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İngiliz Edebiyatı 2 | ING2322 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Semin Kazazoğlu |
Dersi Veren(ler) | Semin Kazazoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin İngiliz Edebiyatının temel eserlerinin tanımasını sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | İngiliz ve Amerikan edebiyatı ve orjinal yazım dili İngilizce olan edebiyatın farklı dönemlerinden yazar ve eserler; İngilizce yazılmış edebiyatın dönemleri ve temel akımları, çeşitli dönemlere ait örnek metinler kullanılarak bu edebiyatlardaki temel kavramlar, terimler, teknikler ve edebi, felsefi ve bilimsel akımlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB Yeterlilikleri: • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. • A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. • B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. • B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. TYYÇ Yeterlilikleri: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,4,6 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,2,4,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,3 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,4 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 7 Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Derste düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma, örnek olay, mikro öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Başarı değerlendirmesi ara ödevler, mikro öğretim, ara sınav ve final sınavı yoluyla yapılmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler edebi sanatları ve edebi türleri tanımlar ve betimler.
- Öğrenciler temel edebi metin inceleme kavram, terim, teknik ve yaklaşımlarını açıklar ve uygular.
- Öğrenciler farklı dönemlere ait seçili metinleri şekillendiren edebi, felsefi ve tarihi akımları ayırd eder ve açıklar.
- Öğrenciler İngiliz ve Amerikan edebiyatının farklı dönemlerinden yazar ve eserlerini okur ve anlar.
- Öğrenciler edebi metinleri analiz edip eleştirel bir yaklaşımla inceler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-8 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1625 – 1776: 17. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı | ilgili bölümler |
2 | 1625 – 1776: 17. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı | ilgili eserler |
3 | 1776 – 1837: restorasyon dönemi İngiliz Edebiyatı | ilgili bölümler |
4 | 1776 – 1837: restorasyon dönemi İngiliz Edebiyatı | ilgili eserler |
5 | 1837 – 1901: Viktorya dönemi İngiliz Edebiyatı | ilgili bölümler |
6 | 1837 – 1901: Viktorya dönemi İngiliz Edebiyatı | ilgili eserler |
7 | 1837 – 1901: Viktorya dönemi İngiliz Edebiyatı | ilgili eserler |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | 1901-1950: Modernism | ilgili bölümler |
10 | 1901-1950: Modernism | ilgili eserler |
11 | 1901-1950: Modernism | ilgili eserler |
12 | 1950-2000: Çağdaş İngiliz Edebiyatı | ilgili bölümler |
13 | 1950-2000: Çağdaş İngiliz Edebiyatı | ilgili eserler |
14 | 1950-2000: Çağdaş İngiliz Edebiyatı | ilgili eserler |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 30 |
Ödev | 5 | |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|