Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Seminer | GIM6001 | 0 | 5 | 0 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu @ Gemi İnş. ve Gemi Mak. Müh. ABD Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Eda TURAN |
Dersi Veren(ler) | Özgür DEMİR |
Asistan(lar)ı | Serdar Turgut İNCE, Taner ÇOŞGUN |
Dersin Amacı | Grup içinde öğrenilen bir ortamda sunum yapabilme becerileri kazanmak,görüşlerini net ve kısa bir şekilde aktarabilme, dinleyicilerin sorularını yanıtlamada hızlıca düşünerek cevap verebilme, kendi sunumunu değerlendirebilme, başkalarının sunumlarını yapıcı bir şekilde değerlendirebilme becerileri geliştirmek,benzer yada alakalı alanlarda çalışan öğrenci ve hocaların eleştiri ve tavsiyelerini dinleyip karşılıklı tartışarak çalışmalarını/araştırmalarını geliştirmek ve gemi mühendisliği alanındaki güncel konular veya sorunlar hakkında bilgi edinmek ve bunlar üzerinde yapılan tartışmalara katılmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Gemi Mühendisliği’nin çeşitli dallarındaki güncel araştırma konularının sunum ve münazaraları(Her öğrenci için 30 dk. sunum+10 dk. soru-cevap).İnteraktif bir seminer ortamında, öğrenciler araştırmalarının başlıca hedeflerini, araştırma yöntemlerini ve temel bulgularını veya sonuçlarını sunup başlıca bulgularının daha geniş bir araştırma sahasında ne gibi etkilerinin olabileceğini tartışırlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilme
- Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme
- Öğrenciler sonuçları bilimsel bir rapor haline getirecektir.
- Öğrenciler ulaştığı sonuçları sunabilecektir.
- Öğrenciler sonuçları tartışıp analiz edeceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sunum becerileri ve teknikleri üzerine bir ders, bir öğretim üyesi tarafından yapılacak bir sunum | Önerilen kaynaklar |
2 | Öğrencilerin haftalık seminer sunumları | Önerilen kaynaklar |
3 | Öğrencilerin haftalık seminer sunumları | Önerilen kaynaklar |
4 | Öğrencilerin haftalık seminer sunumları | Önerilen kaynaklar |
5 | Öğrencilerin haftalık seminer sunumları | Önerilen kaynaklar |
6 | Öğrencilerin haftalık seminer sunumları | Önerilen kaynaklar |
7 | Öğrencilerin haftalık seminer sunumları | Önerilen kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Öğrencilerin haftalık seminer sunumları | Önerilen kaynaklar |
10 | Öğrencilerin haftalık seminer sunumları | Önerilen kaynaklar |
11 | Öğrencilerin haftalık seminer sunumları | Önerilen kaynaklar |
12 | Öğrencilerin haftalık seminer sunumları | Önerilen kaynaklar |
13 | Öğrencilerin haftalık seminer sunumları | Önerilen kaynaklar |
14 | Öğrencilerin haftalık seminer sunumları | Önerilen kaynaklar |
15 | Öğrencilerin haftalık seminer sunumları | Önerilen kaynaklar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 100 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 15 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|