Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Kısa Öykü İncelemeleriING441223200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüHatice Gülru Yüksel
Dersi Veren(ler)Hatice Gülru Yüksel
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin kısa öyküyü tanıtmalarını, tarihsel süreç içerisinde gelişimini izleyebilmelerini, kısa öykü incelemeleri yapabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiKısa öykünün yazınsal bir tür olarak doğuşu, gelişimi; türün biçimsel ve biçemsel özellikleri; Faulkner, Hawthorne, Poe, Chopin, Joyce, Hemingway gibi dünyaca ünlü İngiliz ve Amerikan öykü yazarlarının eserlerine anlatısal metin analizi yöntemiyle inceleme, analiz ve yorumlama.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Stevenson, Dickens et.al. (2003). ShortStories. Genoa: Black Cat Publishing.
  • Erden, Aysu. (2002). Kısa Öykü ve Dilbilimsel Eleştiri. İstanbul: Gendaş Kültür.
  • Selected short stories
  • Çubukçu, F. (2019). Critical Thinking: Theory and Practice. Ankara: PegemA
Opsiyonel Program BileşenleriMEB Yeterlilikleri: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. C1 Milli, Manevi ve Evrensel Değerler: Milli, manevi ve evrensel değerleri gözetir. TYYÇ Yeterlilikleri: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1; BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı) 1; YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1, 4. YÖNTEM: Bu derste düz anlatım, soru-cevap, işbirlikçi öğrenme ve proje-tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. DEĞERLENDİRME: başarı değerlendirmesi ara ödevler, proje, ara sınav ve final sınavı yoluyla yapılmaktadır.

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler kısa öykünün kökenlerini ve farklı bir yazınsal tür olarak gelişimini bilir.
  2. Öğrenciler zaman - uzam, öykü – öyküleme, anlatısal bakış açısı, kişileştirme gibi kurgusal metni oluşturan temel ögeleri tanımlar.
  3. Öğrenciler zaman - uzam, öykü – öyküleme, anlatısal bakış açısı, kişileştirme gibi kurgusal metni oluşturan temel ögeleri seçilen bir öyküde bulur..
  4. Öğrenciler kısa öykünün farklı anlam düzeylerini gerekli eleştirel terimleri kullanarak yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
  5. Öğrenciler bir kısa öykünün eleştirel incelemesini yapar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Tarihsel açıdan kısa öykünün gelişimi ders notu
2Öykü başlangıç ve bitiş durumları ders notu
3Kısa kurmaca ögeleri: Öykü – Öyküleme"Narrative Facts and Other Fictions"
4Kısa kurmaca ögeleri: Öyküleme Zamanıders notu
5Öykü incelemesiörnek kısa öykü
6Öykü incelemesiörnek kısa öykü
7Öykü incelemesiörnek kısa öykü
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Öyküleme: Anlatım - Gösterme"Telling and Showing"
10Öykü incelemesiörnek kısa öykü
11Öykü incelemesiörnek kısa öykü
12Öykü Anlatıcısı – Odaklayım"Focalization"
13Öykü incelemesi örnek kısa öykü
14Öykü incelemesi örnek kısa öykü
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1410
Laboratuar
Uygulama715
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar115
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması101
Derse Özgü Staj
Ödev32
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler110
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)15
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer Notlar1. Kısa öyküler 2. Patrick O’Neill, “Narrative Facts and Other Fictions” 3. Wayne Booth, “Telling and Showing” 4. Mieke Bal, “Focalization”