Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Soyut Matematik | MTM3721 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İktisat Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kadriye Şimşek Alan |
Dersi Veren(ler) | Kadriye Şimşek Alan, Serkan Onar |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Temel matematik bilgisi vermek, matematik ispat tekniklerini öğretmek, matematik düşünce yapısını geliştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Önermeler ve ispat teknikleri, kümeler, bağıntılar-denklik bağıntıları,sıralama bağıntıları, fonksiyonlar, işlem ve özellileri, cebirsel yapılar, eş-güçlülük ve sayılabilirlik, tümevarım ilkesi, doğal sayıların inşası, Tamsayılar, Rasyonel sayılar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Soyut düşünme yeteneğini kullanabilir.
- Matematik bilgisini diğer disiplinlerde kullanabilir.
- Mesleki güncel ve çağdaş gelişmeleri takip edebilir.
- Türkçe ve İngilizce bilgisini, kendini en iyi şekilde ifade edebilecek düzeye getirebilir.
- Soyut matematik navigasyon, mühendislik, fizik, astronomi gibi çeşitli alanlarda kullanılmaktadır.
- Teoremleri veya matematiksel yapıları genellemek onları daha kolay anlamamızı ve temellerini görebilmemizi sağlar.Genellemeler materyal olanın gösterimi olarak basitleştirilebilir, bu da daha kısa kanıtlar veya anlaşılması ve takibi daha kolay argümanlara yol açar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-15 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-16 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-17 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-18 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-19 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-20 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-21 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-22 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-23 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-24 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-25 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-26 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-27 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-28 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-29 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-30 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Önermeler ve ispat teknikleri | Ders Kitabı 1, Bölüm 1, Ders Kitabı 3, Bölüm 1, |
2 | Kümeler | Ders Kitabı 1, Bölüm 2, Ders Kitabı 2, Bölüm 1, Ders Kitabı 3, Bölüm 2 |
3 | Bağıntılar ve özellikleri | Ders Kitabı 1, Bölüm 9, Ders Kitabı 4, Bölüm 2 |
4 | Denklik bağıntıları | Ders Kitabı 1, Bölüm 9, Ders Kitabı 4, Bölüm 4 |
5 | Kısmi sıralama bağıntıları | Ders Kitabı 2, Bölüm 9, Ders Kitabı 4, Bölüm 5 |
6 | Fonksiyonlar | Ders Kitabı 1, Bölüm 2, Ders Kitabı 4, Bölüm 6 |
7 | İşlem ve özellikleri | Ders Kitabı 2, Bölüm 1, Ders Kitabı 4, Bölüm 7, |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Eş-Güçlülük ve Sayılabilirlik | Ders Kitabı 1, Bölüm 6, Ders Kitabı 4, Bölüm 9 |
10 | Eş-Güçlülük ve Sayılabilirlik devam | Ders Kitabı 1, Bölüm 6, Ders Kitabı 4, Bölüm 9 |
11 | Tümevarım ilkesi | Ders Kitabı 1, Bölüm 5 , Ders Kitabı 2, Bölüm 1, |
12 | Doğal sayıların inşası | Ders Kitabı 4, Bölüm 10 |
13 | Tamsayıların inşası, Modüler Aritmetik | Ders Kitabı 1, Bölüm 4, Ders Kitabı 2, Bölüm 2, Ders Kitabı 4, Bölüm 12 |
14 | Rasyonel sayıların inşası, (Ara Sınav 2). | Ders Kitabı 7, Ders Kitabı 8, Bölüm 11 |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | Ders Kitabı 2, Bölüm 2 |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|