Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Biyoloji 1 | FBO1082 | 3 | 4 | 2 | 0 | 2 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aslı GÖRGÜLÜ ARI |
Dersi Veren(ler) | Aslı GÖRGÜLÜ ARI |
Asistan(lar)ı | Aslı Koçulu, Rumeysa BEDİROĞLU |
Dersin Amacı | Biyolojik kavramların anlaşılması, bitki ve hayvanların incelenmesi ve bu yolla canlılığın temel özelliklerinin açıklanması |
---|---|
Dersin İçeriği | Biyolojinin Anlamı, Alanları, Önemi, Tarihsel Gelişimi; Canlı ve Cansız Yapılar; Canlıların Çeşitliliği Ve Sınıflandırılması (Prokaryotlar, Ökaryotlar); Tür Kavramı Ve Taksonomik Yapılar, Bitkilerin Yapısı Ve Özellikleri); Canlılığın Temel Birimi (Hücre, Hücrenin Yapısı Ve İşlevi, Zar Yapısı Ve İşlevi); Hücre Bölünmesi( Mitoz, Mayoz Ve Kontrolsüz Hücre Bölünmesi); Dokular (Bitkisel Dokular, Bölünür Doku, Değişmez Doku); Bitkisel Organlar Ve Yapıları (Vegetatif Organlar, Generatif Organlar, Çiçeksiz Ve Çiçekli Bitkilerde Üreme, Döllenme Ve Gelişme); Hayvan Çeşitliliğine Genel Bakış (Omurgasız Hayvanlar Ve Kordalıların Genel Özellikleri) Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Biyoloji 1 dersi, MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile olarak şu maddeler ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: biyoloji 1 dersinde, sunuş yoluyla anlatım, uygulama tabanlı deney yoluyla öğretim, soru cevap tekniği ve beyin fırtınası teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme kısmı ise, ara sınav ve final sınavı ile yapılmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler biyolojik kavramların temellerini bilir
- Biyolojik kavramları biyolojik problemleri çözmede kullanır
- Biyolojide canlı ve cansız sistemler arasındaki farkı bilir
- Öğrenciler yapısal farklılıkları bilir
- Dış ortamdaki canlı varlıklar arasındaki ilişkiyi bilir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyolojinin Anlamı, Alanları, Önemi, Tarihsel Gelişimi | İlgili Kaynaklar |
2 | Canlı ve Cansız Yapılar; Canlıların Çeşitliliği ve Sınıflandırılması Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | İlgili Kaynaklar |
3 | Tür Kavramı ve Taksonomik Yapılar Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | İlgili Kaynaklar |
4 | Bitkilerin Yapısı ve Özellikleri Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | İlgili Kaynaklar |
5 | Canlılığın Temel Birimi (Hücre, Hücrenin Yapısı Ve İşlevi, Zar Yapısı Ve İşlevi) Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | İlgili Kaynaklar |
6 | Hücre Bölünmesi( Mitoz) Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | İlgili Kaynaklar |
7 | Hücre Bölünmesi( Mayoz Ve Kontrolsüz Hücre Bölünmesi) Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Dokular (Bitkisel Dokular, Bölünür Doku, Değişmez Doku) Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | Sınav Hazırlığı |
10 | Bitkisel Organlar Ve Yapıları (Vegetatif Organlar, Generatif Organlar, Çiçeksiz Ve Çiçekli Bitkilerde Üreme, Döllenme Ve Gelişme) Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | İlgili Kaynaklar |
11 | Bitkisel Organlar Ve Yapıları (Vegetatif Organlar, Generatif Organlar, Çiçeksiz Ve Çiçekli Bitkilerde Üreme, Döllenme Ve Gelişme) Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | İlgili Kaynaklar |
12 | Hayvan Çeşitliliğine Genel Bakış (Omurgasız Hayvanlar Ve Kordalıların Genel Özellikleri) Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | İlgili Kaynaklar |
13 | Hayvan Çeşitliliğine Genel Bakış (Omurgasız Hayvanlar Ve Kordalıların Genel Özellikleri) Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | İlgili Kaynaklar |
14 | Hayvan Çeşitliliğine Genel Bakış (Omurgasız Hayvanlar Ve Kordalıların Genel Özellikleri) Ve Bu Konulara Yönelik Açık Ve Kapalı Uçlu Deneyler. | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 13 | 2 | |
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 25 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|