Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Afet Kültürü | FBO4462 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ünsal UMDU TOPSAKAL |
Dersi Veren(ler) | Ünsal UMDU TOPSAKAL |
Asistan(lar)ı | Gülbin Özkan |
Dersin Amacı | Tüm dünyada etkisini giderek artıran doğal ve doğal olmayan afetlerle ilgili bilinmesi gereken başlıca konuların öğrencilere anlatılarak, afetler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak dersin ana amacıdır |
---|---|
Dersin İçeriği | Afet kültürü kısaca; Bireylerin her türden doğa olayı ve bunların en az zararla nasıl atlatılacağı, afetler öncesi sırası be sonrasına ne tür çalışmalar yapılabileceğini anlatan bir kavramdır. Ders, öğrencileri afet uzmanı olarak değil, afetler hakkında bilgi sahibi olmayı ve bu bilgileri de başkalarıyla paylaşmayı bilen bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlar. Ders, doğal ve doğal olmayan tüm afetlerin irdelenmesi ile bu afetlerin en az zararlar kapatılması için alınacak tedbirleri kapsar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler doğa olaylarını afete dönüştüren nedenleri öğrenir.
- Tüm afetler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur.
- Afet kültürü ve duyarlılığı kazanır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: neden afet kültürü | İlgili Kaynaklar |
2 | Dünya'da ve Türkiye'de gerçekleşen bazı önemli afetler | İlgili Kaynaklar |
3 | Deprem | İlgili Kaynaklar |
4 | Türkiye’de depremler ve depremden korunma yolları | İlgili Kaynaklar |
5 | Kütle hareketleri | İlgili Kaynaklar |
6 | Volkanlar ve volkanizma | İlgili Kaynaklar |
7 | Kar çığı | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Sel | |
10 | Yangın | İlgili Kaynaklar |
11 | Afet yönetimi | İlgili Kaynaklar |
12 | Kentleşme | İlgili Kaynaklar |
13 | Afetlerde triyaj | İlgili Kaynaklar |
14 | Afetlerde tıbbi müdahale | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|