Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sınıf YönetimiEGT301023200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Aydın Balyer, Erkan TABANCALI
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavram ve unsurlarını öğretmektir.
Dersin İçeriğiSınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Kaya,Zeki(2006)Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Küçükahmet, Leyla. (2006. Sınıf Yönetimi: Ankara Pegem A. Şişman,Mehme. (2006). Sınıf Yönetimi Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Erden,Münire.(2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Küçükahmet, Leyla. (2006. Sınıf Yönetimi: Ankara Pegem A.
  • Şişman,Mehmet. (2006). Sınıf Yönetimi Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Erden,Münire.(2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • A.O. Engin, A. Erginer, B. Çetin, B. Duman, B. Yiğit, C.Yanıklar, H.B.Gunduz, K.Yıldız, M.D.Karslı, M.İskender, N. Akgün, S.Taş. S.Nalçacı, Y.Kepenekçi., Eğitim Bilimine Giriş, (2010)
Opsiyonel Program BileşenleriBu ders, aşağıdaki MEB yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir: Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açıklar.
  2. Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır.
  3. Sınıf içinde zaman kullanımını uygular.
  4. Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini öğrencilerle tasarlar.
  5. İstenmeyen öğrenci davranışlarının ve yaklaşımlarını açıklar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-142222
PÇ-212222
PÇ-332331
PÇ-433123
PÇ-511223
PÇ-642212
PÇ-722131
PÇ-821123
PÇ-911223
PÇ-1012232

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Yönetim kavramı ve sınıf yönetimi.İlgili kaynağın okunması
2Sınıf organizasyonu.İlgili kaynağın okunması
3Sınıfta iletişim.İlgili kaynağın okunması
4Sınıf ortamı ve grup etkileşimi.İlgili kaynağın okunması
5Disiplin sınıf kuralları ve uygulamada dikkat edilecek hususlar. İlgili kaynağın okunması
6Öğrencileri güdüleme.İlgili kaynağın okunması
7Öğrenci davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler.İlgili kaynağın okunması
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9İstenmeyen öğrenci davranışları ve yaklaşımlar.İlgili kaynağın okunması
10Sınıf içinde zaman yönetimi.İlgili kaynağın okunması
11Okullarda çatışma ve çatışma yönetimi.İlgili kaynağın okunması
12Okul aile işbirliği oluşturma.İlgili kaynağın okunması
13Olumlu öğrenme ortamı oluşturma.İlgili kaynağın okunması
14Öğrenci başarısını değerlendirmeİlgili kaynağın okunması
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1410
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması92
Derse Özgü Staj
Ödev0
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer116
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok