Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fizik 3 | FBO2111 | 3 | 3 | 2 | 0 | 2 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Gülbin Özkan |
Dersi Veren(ler) | Gülbin Özkan |
Asistan(lar)ı | Aslı Koçulu |
Dersin Amacı | Temel termodinamik kavramlarını, sıcaklık eşellerini, termodinamik yasalarını, ideal gazların davranışlarını ve problem çözümlerini öğretmek Temel optik kavramları, yansıma, kırılma, girişim yasaları, ayna ve mercekler hakkında bilgi vermek |
---|---|
Dersin İçeriği | Isı ve Sıcaklık, Maddenin Isısal Özellikleri, Termodinamik Yasaları, Tersinir ve Tersinmez Olaylar, Verim ve Entropi; Işığın Yapısı, Hızı ve Kaynakları; Yansıma ve Aynalar; Kırılma ve Mercekler; Girişim, İnce Filmler, Kırınım, Çözünürlük, Kutuplanma; Optik Araçlar, Büyüteç, Gözlük, Mikroskop, vb.; Dalga Hareketi, Kinematiği, Dinamiği, Enerjisi, Yansıma, Kırılma ve Girişimi, Ses Dalgaları, Duran Dalgalar, Rezonans, Ses Şiddeti, Doppler Olayı; AC Devreleri; Atom Modelleri, Enerji Düzeyleri, Atomik ve Moleküler Spektrumlar; Zamanda, Boyutta, Hızda, Enerjide ve Momentumda Görelilik; Siyah Cisim Işıması, Fotoelektrik ve Compton Olayı; Dalga-Parçacık İkilemi, De Broglie Dalgaları, Heisenberg Belirsizlik İlkesi, Schrödinger Dalgası ve Bu Konulara Yönelik Açık ve Kapalı Uçlu Deneyler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, problem çözme, sunuş yoluyla öğrenme gibi öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler termodinamik ve optik hakkında bilgi kazanır.
- Termodinamik ve optik hakkında temel bilgileri günlük yaşamla bağdaştırır
- Edindikleri temel bilgileri günlük yaşam problemlerini çözmede kullanabilir.
- Termodinamik ve optik hakkında temel bilgileri nasıl kullanabileceklerini bilir.
- Edindikleri temel bilgileri deneyler yaparak kullanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Isı ve Sıcaklık, Maddenin Isısal Özellikleri, Termodinamik Yasaları, Tersinir ve Tersinmez Olaylar, Verim ve Entropi.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
2 | Isı ve Sıcaklık, Maddenin Isısal Özellikleri, Termodinamik Yasaları, Tersinir ve Tersinmez Olaylar, Verim ve Entropi.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
3 | Işığın Yapısı, Hızı ve Kaynakları.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
4 | Yansıma ve Aynalar.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
5 | Kırılma ve Mercekler.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
6 | Girişim, İnce Filmler, Kırınım, Çözünürlük, Kutuplanma.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
7 | Optik Araçlar, Büyüteç, Gözlük, Mikroskop, vb.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Dalga hareketi, kinematiği, dinamiği, enerjisi, yansıma, kırılma ve girişimi, ses dalgaları, duran dalgalar, rezonans, ses şiddeti, Doppler olayı.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
10 | Dalga hareketi, kinematiği, dinamiği, enerjisi, yansıma, kırılma ve girişimi, ses dalgaları, duran dalgalar, rezonans, ses şiddeti, Doppler olayı.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
11 | AC Devreleri; Atom Modelleri, Enerji Düzeyleri, Atomik ve Moleküler Spektrumlar.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
12 | Zamanda, Boyutta, Hızda, Enerjide ve Momentumda Görelilik; Siyah Cisim Işıması, Fotoelektrik ve Compton Olayı; Dalga-Parçacık İkilemi, De Broglie Dalgaları, Heisenberg Belirsizlik İlkesi, Schrödinger Dalgası.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
13 | Ara sınav 2 | Sınav Hazırlığı |
14 | Zamanda, Boyutta, Hızda, Enerjide ve Momentumda Görelilik; Siyah Cisim Işıması, Fotoelektrik ve Compton Olayı; Dalga-Parçacık İkilemi, De Broglie Dalgaları, Heisenberg Belirsizlik İlkesi, Schrödinger Dalgası.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 13 | 2 | |
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|