Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Analitik Kimya | FBO2011 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mutlu Şahin |
Dersi Veren(ler) | Özlem AKSU DÖNMEZ |
Asistan(lar)ı | Rumeysa BEDİROĞLU |
Dersin Amacı | Analitik kimyanın temel prensiplerini ve analizlerde uygulanan temel işlemleri kavramak, temel istatistik yöntemlerini kullanma becerisi ve aletli analiz yöntemleri hakkında bilgi kazanmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Analitik kimyanın tanımı ve amacı, nicel ve nitel analiz yöntemlerinin tanıtılması/ Analiz sonucunun hesaplanması ve istatistiksel değerlendirilmesi/ Çözeltiler, çözünürlük, çözelti derişimleri/ Kimyasal reaksiyonlar ve denge, çözünürlük dengeleri- çözünürlüğü etkileyen faktörler/ Asitler, bazlar, tuzlar, tampon çözeltiler, asit-baz dengeleri / Gravimetrik analiz / Volumetrik analizin temel esasları-Asit-baz titrasyonları /Çöktürme titrasyonları / Redoks titrasyonları / Kompleksometrik titrasyonlar / Aletli analiz yöntemleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Analitik yöntemlerin esasları hakkında bilgi sahibi olmak
- Kimyasal analiz için gereken işlemler ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak
- Kimyasal reaksiyonlar yardımıyla madde miktarı bulma yeteneği kazanmak
- Kimyasal problemlerde analitik düşünce ile sonuçları değerlendirebilme yeteneği kazanmak
- Aletli analiz yöntemlerinin temel prensipleri ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
PÇ-4 | - | - | - | 5 | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Analitik Kimyaya Giriş, Kalitatif ve Kantitatif Analiz Yöntemlerin Tanıtılması | İlgili Kaynaklar |
2 | Kimyasal Analizlerde Hatalar, Analiz Sonuçlarının Değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
3 | Sulu Çözelti Kimyası (Çözeltiler, Çözünürlük, Derişim Birimleri) | İlgili Kaynaklar |
4 | Kimyasal Tepkimeler ve Denge- Çözünürlük Dengesi | İlgili Kaynaklar |
5 | Asitler-Bazlar, İyonlaşma Dengeleri | İlgili Kaynaklar |
6 | Asitler-Bazlar, İyonlaşma Dengeleri | İlgili Kaynaklar |
7 | Gravimetrik Analiz | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Volumetrik Analiz; Asit- Baz Titrasyonları | İlgili Kaynaklar |
10 | Çöktürme Titrasyonları | İlgili Kaynaklar |
11 | Redoks Titrasyonları | İlgili Kaynaklar |
12 | 2. Ara Sınav | |
13 | Kompleksometrik Titrasyonlar | İlgili Kaynaklar |
14 | Aletli Analiz Yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
15 | Aletli Analiz Yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 12 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|