Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kimya 2 | FBO1072 | 3 | 3 | 2 | 0 | 2 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mutlu Şahin |
Dersi Veren(ler) | Mutlu Şahin |
Asistan(lar)ı | Aslı Koçulu, Rumeysa BEDİROĞLU |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı temel kimya kavramlarının öğrenciler tarafından anlaşılmasını sağlamaktır |
---|---|
Dersin İçeriği | Kimyasal reaksiyonlar (kimyasal eşitlikler, çökme, kompleksleşme reaksiyonları); kimyasal kinetik (tepkime hızı, tepkime hızını etkileyen faktörler, hız kanunu, eşik enerjisi, hız sabitinin sıcaklığa bağlılığı); tepkime mekanizmaları ve kataliz; kimyasal denge (denge sabitinin bulunması); proton aktarımı-asitler ve bazlar; tuz çözeltileri (titrasyonlar, tampon çözeltiler, kimyasaldengeyi etkileyen faktörler; yükseltgenme–indirgenme reaksiyonları); elektrokimya (elektroliz ve pil); termokimya (ısı, termodinamik yasaları, entalpi, iç enerji, entropi); nükleer kimya (radyoaktivite, nükleer enerji) ve bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, laboratuvar deneysel çalışmaları öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler farklı türlerdeki kimyasal reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olacak.
- Öğrenciler kimyasal kinetik terimleri ve tepkime hızını etkileyen faktörleri açıklayabilecek.
- Öğrenciler tuz çözeltileri içeren sistemlerin özelliklerini kavrayarak, hayatımızdaki önemini yorumlayabilecek.
- Öğrenciler yükseltgenme-indirgenme reaksiyonları hakkında bilgi edinerek gündelik yaşamdaki elektrokimyasal olaylarla ilişkilendirebilecek.
- Öğrenciler termokimya terimleri ve yasalarını kavrayacak.
- Öğrenciler edindikleri teorik bilgileri deneyler yaparak pekiştireceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 3 | - | 3 | 4 | 4 |
PÇ-3 | - | - | 3 | - | - | 3 |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyasal reaksiyonlar (kimyasal eşitlikler, çökme, kompleksleşme reaksiyonları). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
2 | Kimyasal kinetik (tepkime hızı, tepkime hızını etkileyen faktörler, hız kanunu, eşik enerjisi, hız sabitinin sıcaklığa bağlılığı).Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
3 | Tepkime mekanizmaları ve kataliz.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
4 | Kimyasal denge (denge sabitinin bulunması). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
5 | Proton aktarımı-asitler ve bazlar.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
6 | Tuz çözeltileri (titrasyonlar, tampon çözeltiler, kimyasaldengeyi etkileyen faktörler). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
7 | Tuz çözeltileri (iyonların asitli bazları, titrasyonlar, tampon çözeltiler, kimyasaldengeyi etkileyen faktörler). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kuvvetli asit, Kuvvetli Baz ve pH kavramı.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
10 | Elektrokimya (elektroliz ve pil). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
11 | Elektrokimya (elektroliz ve pil). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
12 | Termokimya (ısı, termodinamik yasaları, entalpi, iç enerji, entropi). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
13 | Ara sınav 2 | Sınav Hazırlığı |
14 | Nükleer kimya (radyoaktivite, nükleer enerji).Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 13 | 2 | |
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|