Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematik Tarihi | MTM3611 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Vatan Karakaya |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Kısaca Matematik Tarihinin Tanıtımı, Matematik Tarihinde kullanılan yöntem, materyal ve müfredatlar. günümüz müfredat ve eğitimi ile karşılaştırılması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kısaca Matematik Tarihinin Tanıtımı, Matematik Tarihinde kullanılan yöntem, materyal ve müfredatlar. Günümüz müfredat ve eğitimi ile karşılaştırılması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İlk medeniyetlerde matematiğin gelişim sürecini öğrenirler.
- Eski andaolu medeniyetlerinde matematik ve kullanılan yöntemler öğrenirler.
- Öğrenci ortaçağda Türk-İslam bilim adamları ve matematikçileri hakkında bilgi edinir.
- Güncel ve geçmiş dönemlerdeki öğretim yöntemleri ve müfredatları karşılaştırma yeteneği edinir.
- Matematik tarihinin, önemini ve değerini anlarlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk Uygarlıklarda Matematik | 1-1,2-1,5-1,6-1 |
2 | Uygarlıklar Öncesinde Matematik | 1-2,2-2,5-2,6-2 |
3 | Eski anadolu uygarlıklarında matematik ve Yöntemler | 1-3,2-3,5-3,6-3 |
4 | Cebirin Kurucusu : El - Harizmi ve kulandığı yöntemler | 1-4,2-4,5-4,6-4 |
5 | İslam Medeniyeti Dönemi: Ebü’l Vefa , Abdülhamid İbn Türk,Sabit Bin Kurra | 1-5,2-5,5-5,6-4 |
6 | İslam Medeniyeti Dönemi: Ebu Cafer el Hâzinî , İbnu’l Heysem, Nasırüddin-i Tusi, Ömer Hayyam | 3-1,4-1,5-6,6-5 |
7 | İslam Medeniyeti Döneminde Trigonometri,Battani,Ebul Vefa,Biruni, İbn-i Sina | 3-2,4-2,6-6 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Orta Asya'da ilmi gelişmeler ve Uluğ Bey, Kadızade | 3-4,4-4,6-8 |
10 | İslam Biliminin Batıya Girişi ve İslam Medeniyetinin Batıya Giden Yolları | 3-4,4-4,6-8 |
11 | Osmanlı Alimlerinin Otobiyografilerine Ve İcazetnamelerine Göre Osmanlı Medreseleri Müfredat Programı | 3-5,4-5,6-9 |
12 | Osmanlı Medreselerinde Riyazi İlimler | 3-6,4-6,6-9 |
13 | Osmanlı Medreselerinde Matematik ve Gelenbevı̇ İSmail Efendı̇, Matrakçı Nasuh, Ali Kuşçu, Takiyüddin El Raşid | 3-7,4-7,6-10 |
14 | Osmanlı'nın son döneminde matematik alanındaki gelişmeler ve Tevfik Paşa, Gelenbevi İsmail Efendi, Salih Zeki Bey | 3-8,4-8,5-8,6-10 |
15 | Öğrenci Ödevlerinin Sunumları değerlendirmeler ve yorum | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 6 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|