Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Fen Öğretiminde Teknoloji Kullanımı FBO452225200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüBayram COŞTU
Dersi Veren(ler)Bayram COŞTU
Asistan(lar)ıGülbin Özkan
Dersin Amacıİlköğretim düzeyinde gelişen teknolojiler doğrultusunda kullanabilecekleri yeni öğretme öğrenme yaklaşımlarını tanımak; Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) öğretim yöntem ve teknikleri ve öğrenme üzerine etkilerini incelemek ve bu konudaki felsefi temelleri anlamak
Dersin İçeriğiTemel kavramlar, Bilim-teknoloji ilişkisi, Öğretmen yetiştirme kurumlarında BİTi kullanmanın gerekliliği, BİT Pedagoji ilişkisi, Teknoloji kullanımı ve yeni öğrenme öğretme yaklaşımları, İnternetin eğitimsel kullanımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Çepni,S (Ed). (2011). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegema Yayıncılık,9. Baskı Ankara.
  • Ünsal, Y., Moğol, S. (2011). Örneklerle 3 Boyutlu Fen Öğretim Materyalleri Tasarımı ve Yapımı. Pegema Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler bilgi ve iletişim teknolojilerinden haberdar olur
  2. Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğretim amaçlı olarak kullanır
  3. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişim ve gelişmeleri bilir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3
PÇ-1---
PÇ-2---
PÇ-3---
PÇ-4---
PÇ-5---
PÇ-6---
PÇ-7---
PÇ-8---
PÇ-9---
PÇ-10---
PÇ-11---
PÇ-12---
PÇ-13---

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki temel kavramlardan haberdar olma İlgili Kaynaklar
2Bilgi ve iletişim teknolojilerinden haberdar olmak İlgili Kaynaklar
3Ödev: Öğretmen yetiştirme kurumlarında bilgi iletişim teknolojilerinin önemi İlgili Kaynaklar
4Ödev: Öğretmen yetiştirme kurumlarında bilgi iletişim teknolojilerinin gerekliliğiİlgili Kaynaklar
5Bilgi iletişim teknolojileri ve pedagoji ilişkisi İlgili Kaynaklar
6Bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı İlgili Kaynaklar
7Bilgi iletişim teknolojilerinde kullanılan yeni yaklaşımlar İlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1
9Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişim Sınav Hazırlığı
10Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişim İlgili Kaynaklar
11Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğretim amaçlı kullanımı İlgili Kaynaklar
12Ödev: Bilgi ve iletişim teknolojilerinin fen öğretimi amaçlı kullanımı ve örnek uygulamalarİlgili Kaynaklar
13Bilim ve teknoloji ilişkisi İlgili Kaynaklar
14Internetin eğitimsel kullanımı İlgili Kaynaklar
15Öğretmenlerin kullandıkları bilgi iletişim teknolojileri İlgili Kaynaklar
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması135
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)112
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok