Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Geleneksel Yapılar ve İç Mekan Çözümlemesi (İç Mekan) | RES1102 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimari Restorasyon Ön Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Teknik Programlar Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aynur Çiftçi |
Dersi Veren(ler) | Aynur Çiftçi |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerine ait farklı yapı türlerinin plan tipleri, iç mekan düzenleri ve mekan örgütleme ilkeleri açısından yakından tanıtılmasını sağlamaktır. Farklı yapı türlerinin verilen ödevlerle yerinde incelenmesi ile öğrencilerin farklı dönemlerde, farklı işlevlerle inşa edilmiş yapıları tanımaları, benzerlik ve farklılıkları ayırt etmelerini öğrenmeleri hedeflenmiştir. Yapıların iç mekanlarındaki her türlü işlevsel veya bezeme amaçlı yapılmış mimari öğelerinin ayrıntılı olarak tanıtılmasına çalışılmıştır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı Dönemlerine Ait Geleneksel Yapı Türlerinin Tanıtılması / Mekan Örgütleme İlkeleri / Plan Özellikleri/ Tiplendirilmeleri / Dini Yapılar (Cami, kilise, medrese) / Sosyal Amaçlı Yapılar / Eğitim Yapıları / Ticaret Yapıları / Askeri Yapılar / Su Yapıları (hamam)/ Mezar Yapıları (türbe)/Türk Evi, Saraylar, Köşkler, Kasırlar / Gezilerle Örneklerin İncelenmesi / seçilmiş yapı örnekleri üzerinden yerinde inceleme ve gözlem ile iç mekan mimarisi ile ilgili çözümlemeler yapılması. Farklı yapı türlerini tanıtan belgeseller gösterilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Anadolu'da farklı dönemlerde, farklı işlevle inşa edilmiş yapı türlerini tanıyabilir,
- Farklı yapıların plan tiplerini, iç mekan düzenlerini, mekanlar arasındaki ilişkileri ayrıntıları ile tanımlayabilir,
- Farklı yapı türlerini sınıflandırabilir,
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriği tanıtımı, ödevler hakkında bilgilendirme, kaynakça verilmesi | NA |
2 | Kiliselerin iç mekan düzenlerinin çözümlenmesi/kilise planı çizimi | NA |
3 | Kiliselerin iç mekan düzenlerinin çözümlenmesi (belgesel gösterimi)/Kilise planı çizimi/ödev tashihi | Yerinde yapı inceleme |
4 | Camilerin iç mekan düzenlerinin çözümlenmesi/Cami planı çizimi | İlgili kaynaklarda araştırma |
5 | Camilerin iç mekan düzenlerinin çözümlenmesi(belgesel gösterimi)/Cami planı çizimi/ödev tashihi | Yerinde yapı inceleme |
6 | Medreselerin iç mekan düzenlerinin çözümlenmesi/Medrese planı çizimi | İlgili kaynaklarda araştırma |
7 | Medreselerin iç mekan düzenlerinin çözümlenmesi(belgesel gösterimi)/Medrese planı çizimi/ödev tashihi | Yerinde yapı inceleme |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Hamamların iç mekan düzenlerinin çözümlenmesi/Hamam planı çizimi | İlgili kaynaklarda araştırma |
10 | Hamamların iç mekan düzenlerinin çözümlenmesi/belgesel gösterimi | İlgili kaynaklarda araştırma |
11 | Ara sınav 1 | NA |
12 | Türk Evi'nin iç mekan düzenin çözümlenmesi/Türk Evi planı çizimi | İlgili kaynaklarda araştırma |
13 | Saray, Kasır ve Köşklerin iç mekan düzenlerinin çözümlenmesi /belgesel gösterimi/Köşk planı çizimi | İlgili kaynaklarda araştırma |
14 | Ödev sunumları 1 | Yerinde yapı inceleme ve ilgili kaynaklarda araştırma |
15 | Ödev sunumları 2 | Yerinde yapı inceleme ve ilgili kaynaklarda araştırma |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 4 |
Laboratuar | ||
Uygulama | 11 | 14 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 22 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 11 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|