Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı | FBO2050 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ünsal UMDU TOPSAKAL |
Dersi Veren(ler) | Ünsal UMDU TOPSAKAL |
Asistan(lar)ı | Aslı Koçulu |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımını, öğretim materyalinin seçimini, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkelerini öğretmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğretim Teknolojilerinin Öğretim Sürecindeki Yeri ve Kullanımı, Uygun Teknoloji Planlamasının Yapılması ve Yürütülmesi, Öğretim Materyalinin Seçimi, Materyallerin Tasarım ve Geliştirme İlkeleri, Tasarım Öğeleri, Ders Materyali Geliştirme, Öğretim Teknolojileri Yoluyla İki ve Üç Boyutlu Materyaller Geliştirilmesi; Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, Alana Özgü Teknolojik Araç-Gereçler ve Materyaller (Simülasyonlar, Animasyonlar, Sanal Sınıf ve Laboratuvar Ortamları, Kavram Karikatürleri, Bilimsel Ölçüm Yapan Araçlar, Çalışma Yaprakları, Slaytlar, Görsel Medya Gereçleri vb.) ile Fen Eğitiminde Kullanılabilecek Diğer Bilişim Teknolojileri (Web 2.0 Araçları, Mobil Uygulamalar, Öğrenci Yanıtlama Sistemleri, Öğrenme Yönetim Sistemleri, Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları, Ölçme ve Değerlendirme Araçları vb.); Teknolojinin Entegre Edildiği Sınıf Ortamları, Etkileşimli Tahta ve Eğitim Portalları; Fen Öğretiminde Alana Özgü Bilişim Teknolojilerini Kullanma ve Geliştirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, teknoloji tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, sunum, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verir.
- İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yerini açıklar.
- Öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verir.
- Alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyalleri geliştirebilir.
- Öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | 1 | - |
PÇ-4 | - | - | - | 2 | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |
PÇ-9 | - | - | - | 5 | - |
PÇ-10 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim materyallerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı | İlgili Kaynaklar |
2 | Öğretim materyalinin seçimi, materyal tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri | İlgili Kaynaklar |
3 | Alana özgü teknolojik araç, gereç ve materyaller ile fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojilerinin entegre edildiği örnek sınıf ortamları | İlgili Kaynaklar |
4 | Alana özgü teknolojik araç, gereç ve materyaller ile fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojilerinin entegre edildiği örnek sınıf ortamları | İlgili Kaynaklar |
5 | Alana özgü teknolojik araç, gereç ve materyaller ile fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojilerinin entegre edildiği örnek sınıf ortamları | İlgili Kaynaklar |
6 | Alana özgü teknolojik araç, gereç ve materyaller ile fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojilerinin entegre edildiği örnek sınıf ortamları | İlgili Kaynaklar |
7 | Alana özgü teknolojik araç, gereç ve materyaller ile fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojilerinin entegre edildiği örnek sınıf ortamları | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Alana özgü teknolojik araç, gereç ve materyaller ile fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojilerinin entegre edildiği örnek sınıf ortamları | İlgili Kaynaklar |
10 | Alana özgü teknolojik araç, gereç ve materyaller ile fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojilerinin entegre edildiği örnek sınıf ortamları | İlgili Kaynaklar |
11 | Alana özgü teknolojik araç, gereç ve materyaller ile fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojilerinin entegre edildiği örnek sınıf ortamları | İlgili Kaynaklar |
12 | Alana özgü teknolojik araç, gereç ve materyaller ile fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojilerinin entegre edildiği örnek sınıf ortamları | İlgili Kaynaklar |
13 | Alana özgü teknolojik araç, gereç ve materyaller ile fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojilerinin entegre edildiği örnek sınıf ortamları | İlgili Kaynaklar |
14 | Eğitim portalları | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 15 | |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|