Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fizik 2 | FBO1062 | 3 | 3 | 2 | 0 | 2 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Gülbin Özkan |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Aslı Koçulu, Rumeysa BEDİROĞLU |
Dersin Amacı | Dersin amacı fen bilgisi öğretmen adaylarına fiziğin elektrik ve elektromanyetik konularıyla ilgili temel kavramları kazandırmaktır |
---|---|
Dersin İçeriği | Yük ve Korunumu, Elektriklenme, Yalıtkanlar ve İletkenler, Coulomb Yasası, Kesikli ve Sürekli Yüklerin Elektrik Alanları; Gauss Yasası; Durgun Yük Potansiyel Enerjisi (Kesikli ve Sürekli Yüklerde Potansiyel, Potansiyel Farkı, Dielektrikler, Sığaçlarda Bağlanma ve Enerji); Doğru Akım (Akım, Güç Kaynakları, Emk, Dirençler, Enerji ve Güç, Doğru Akım Devreleri, Ölçme Araçlarının Yapısı, Elektrik Kullanımı ve Güvenlik); Manyetik Kuvvet ve Alan (Akım Geçen İletkenler ve Hareketli Yüklerle Manyetik Alan Etkileşmesi, Biot-Savart Yasası; Hall Olayı, Maddenin Manyetik Özellikleri; Elektromanyetik İndüksiyon (Faraday Yasası, Lenz Yasası, Özindüksiyon, Manyetik Alan Enerjisi, AC Üreteçleri, Elektrik Motorları, Transformatörler, Isı ve Sıcaklık, Maddenin Isısal Özellikleri (Öz Isı, Isısal İletkenlik, Isıl Genleşme), Termodinamik Yasaları, Tersinir ve Tersinmez Olaylar, Verim ve Entropi) ve Bu Konulara Yönelik Açık ve Kapalı Uçlu Deneyler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, problem çözme, sunuş yoluyla öğrenme gibi öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler elektriksel kuvvet ve elektrik alan hakkında bilgi kazanır.
- Manyetik kuvvet ve manyetik alan hakkında temel bilgileri kazanır.
- Edindikleri temel bilgileri günlük yaşam problemlerini çözmede kullanabilir.
- Elektromanyetik indüksiyonla ilgili temel kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilir.
- Edindikleri temel bilgileri deneyler yaparak kullanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 |
PÇ-4 | 3 | - | 3 | 2 | 2 |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yük ve Korunumu, Elektriklenme, Yalıtkanlar ve İletkenler, Coulomb Yasası, Kesikli ve Sürekli Yüklerin Elektrik Alanları.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
2 | Gauss yasası.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
3 | Durgun Yük Potansiyel Enerjisi (Kesikli ve Sürekli Yüklerde Potansiyel, Potansiyel Farkı, Dielektrikler, Sığaçlarda Bağlanma ve Enerji).Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
4 | Doğru Akım (Akım, Güç Kaynakları, Emk, Dirençler, Enerji ve Güç, Doğru Akım Devreleri, Ölçme Araçlarının Yapısı, Elektrik Kullanımı ve Güvenlik).Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
5 | Doğru Akım (Akım, Güç Kaynakları, Emk, Dirençler, Enerji ve Güç, Doğru Akım Devreleri, Ölçme Araçlarının Yapısı, Elektrik Kullanımı ve Güvenlik).Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
6 | Manyetik Kuvvet ve Alan (Akım Geçen İletkenler ve Hareketli Yüklerle Manyetik Alan Etkileşmesi, Biot-Savart Yasası; Hall Olayı, Maddenin Manyetik Özellikleri.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
7 | Manyetik Kuvvet ve Alan (Akım Geçen İletkenler ve Hareketli Yüklerle Manyetik Alan Etkileşmesi, Biot-Savart Yasası; Hall Olayı, Maddenin Manyetik Özellikleri.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Manyetik Kuvvet ve Alan (Akım Geçen İletkenler ve Hareketli Yüklerle Manyetik Alan Etkileşmesi, Biot-Savart Yasası; Hall Olayı, Maddenin Manyetik Özellikleri.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
10 | Elektromanyetik İndüksiyon (Faraday Yasası, Lenz Yasası, Özindüksiyon, Manyetik Alan Enerjisi, AC Üreteçleri, Elektrik Motorları, Transformatörler.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
11 | Elektromanyetik İndüksiyon (Faraday Yasası, Lenz Yasası, Özindüksiyon, Manyetik Alan Enerjisi, AC Üreteçleri, Elektrik Motorları, Transformatörler.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
12 | Isı ve Sıcaklık, Maddenin Isısal Özellikleri (Öz Isı, Isısal İletkenlik, Isıl Genleşme), Termodinamik Yasaları, Tersinir ve Tersinmez Olaylar, Verim ve Entropi).Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
13 | Ara sınav 2 | Sınav Hazırlığı |
14 | Isı ve Sıcaklık, Maddenin Isısal Özellikleri (Öz Isı, Isısal İletkenlik, Isıl Genleşme), Termodinamik Yasaları, Tersinir ve Tersinmez Olaylar, Verim ve Entropi).Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 13 | 2 | |
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|