Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Bilgisayar Grafikleri ve Çoklu ortam MTM465236300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Harita Mühendisliği Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMatematik Mühendisliği Bölümü
Dersin KoordinatörüFatih Taşçı
Dersi Veren(ler)Fatih Taşçı
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, bilgisayar grafikleri ve algoritmalar hakkında temel bilgi vermektir. Bu derste bilgisayar grafikleri, donanımı, yazılımı ve programlama çalışılacaktır. Derste iki boyutlu ve üç boyutlu dönüşüm matrisleri ele alınacak, Öğrenciler ayrıca kırpma, aydınlatma ve gölgeleme yöntemlerini öğreneceklerdir. Öğrenciler, programlama dilleri ve OpenGL kullanarak kendi grafik uygulamalarını oluşturacaklardır.
Dersin İçeriğiBu derste işlenecek konular: temel donanım ve yazılım, bilgisayar grafiklerinin 2D ve 3D öteleme ve modellemesi, projeksiyonlar, görsel giydirme, kırpma, aydınlatma ve gölgeleme. Öğrenciler, grafik oluşturmak için grafik yazılımının nasıl kullanılacağını öğrenecekler.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Computer Graphics: Principles and Practice in C, ISBN: 0201848406, James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes (2nd Edition), 1995.
  • Fundamentals of Computer Graphics, Shirley.
  • Computer Graphics (C Version), by Donald Hearn and M. Pauline Baker (Prentice Hall, 1997).
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci bilgisayar grafiklerinin temel bilgilerini anlar.
  2. Öğrenci 2D ve 3D grafik temel dönüşümlerini kullanır.
  3. Öğrenci bilimsel görselleştirme ve bilimsel grafik anlayışı kazanır.
  4. Öğrenci açık grafik sistemlerini anlar.
  5. Öğrenci grafik matematiğini anlar.
  6. Öğrenci 3D modelleri oluşturur.
  7. Öğrenci görsel giydirme ve renk kullanımı becerisi kazanır.
  8. Öğenci 2D ve 3D oyun programlama becerisi kazanır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş Kaynaktaki ilgili bölüm
2Grafik Donanımı Kaynaktaki ilgili bölüm
3Grafik Yazılımı Kaynaktaki ilgili bölüm
4Bilgisayar Grafikleri için Temel Matematik Kaynaktaki ilgili bölüm
52D Öteleme Kaynaktaki ilgili bölüm
63D Öteleme Kaynaktaki ilgili bölüm
7Projeksiyonlar Kaynaktaki ilgili bölüm
8Görüntü giydirme Kaynaktaki ilgili bölüm
9Vize
10Aydınlatma ve gölgelendirme Kaynaktaki ilgili bölüm
11Aydınlatma ve gölgelendirme Kaynaktaki ilgili bölüm
12Kırpma Kaynaktaki ilgili bölüm
13Renkler Kaynaktaki ilgili bölüm
14Sanal Gerçeklik ve Bilgisayar Grafikleri Kaynaktaki ilgili bölüm
15Sanal Gerçeklik ve Bilgisayar Grafikleri, Grafik uygulamaları Kaynaktaki ilgili bölüm
16Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar160
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması149
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok