Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sözlü İletişim Becerileri 2 | ING1342 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Leigh Davidson |
Dersi Veren(ler) | Leigh Davidson |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İletişim odaklı konuşma yoluyla, öğrenciler kendi sözcük dağarcıklarını, telaffuz ve tonlamalarını geliştirir, iletişim kurmada daha rahat ve etkili olurlar. |
---|---|
Dersin İçeriği | İleri düzeyde sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; röportajlar, sunumlar ve tartışmalar gibi sözel etkinlikler yoluyla duygu ve düşüncelerini uygun bir biçimde ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; duyduğunu anlamaya yönelik tekniklerin ve stratejilerin tanıtılması ve uygulanması yoluyla ileri düzeyde konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi: B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. B4. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanır. C2. Öğrenciye Yaklaşım: Öğrencilerin gelişimini destekleyici tutum sergiler. C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 6 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1, 2, 3 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik): 1, 2, 3, 6, 8 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 1, 2. Her ders, iletişim odaklı konuşma temel alınarak tasarlanmıştır. Her derse, akranlar arası, öğrenciler arası, öğrenciden öğretmene, öğretmenden sınıfa ve öğrencilerden sınıfa etkileşim desenleri dahil olmak üzere çeşitli sözlü etkileşimler dahil edilir. Dilbilgisi, sözcük bilgisi veya telaffuz eksikliklerini iyileştirmek için gerektiğinde öğretmen rehberliğinde hata düzeltme ve tüm sınıf geri bildirimi de sağlanır. Öğretmen değerlendirme ve öğrenci başarısının değerlendirilmesi, bir ara sınavı (resmi bir tartışmanın tamamlanmasını gerektirir), bir final sınavını (öğrenciden anlık konuşma gerektiren) ve resmi bir tartışma ile bir öretici/ikna edici grup sunumu içeren 2 genişletilmiş iletişim görevini kapsar. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bilgiyi paylaşacak ve sözlü olarak doğaçlama fikir üretebilecekler.
- Öğrenciler bir kalabalığın önünde İngilizce konuşma korkusunun üstesinden gelebilecekler.
- Öğrenciler yeni fikirleri ve bu fikirleri formüle etmek için ilginç gerçekleri, alıntıları ve çok kaynaklı metinleri anlar, özümser ve uygulayabilir.
- Öğrenciler genişletilmiş iletişimsel görevler edinirler ve bu görevleri gerçek dünyada kullanma hedefiyle aktif bir rol sergilerler.
- Akıcılık ve genel iletişimi iyileştirmek için telaffuz ve tonlamanın yanı sıra dilbilgisel yapıların kullanım becerilerini geliştirirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İntikam ve affetme üzerine tartışma | Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
2 | Hayvanlar ve insan hakları üzerine tartışma | Ders öncesi okuma görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
3 | Yeme Ahlakı Tartışması | Ders öncesi okuma görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
4 | Hayvan ve insan hakları konusunda Lincoln Douglas iddia çürütmesi | Lincoln Douglas iddia çürütme tartışmasına hazırlık |
5 | Uzay üzerine tartışma | Ders öncesi okuma görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
6 | Açıklanamayan ve korkutucu olgular üzerine tartışma | Ders öncesi okuma görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
7 | Açıklanamayan ve korkutucu olgular üzerine tartışmaya devam | Ders öncesi okuma görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Gizemli cinayet oyun etkinliği | Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
10 | Tasarımcı bebekler ve gen manipülasyonu üzerine tartışma | Ders öncesi dinleme görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
11 | Yaşam ve ölüm (hak mı değil mi?) üzerine tartışma | Ders öncesi dinleme görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
12 | Yaşam ve ölüm (hak mı değil mi?) üzerine tartışmaya devam | Ders öncesi okuma görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
13 | Narsizism ve kibir üzerine tartışma | Ders öncesi okuma görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet |
14 | Grup tarafından oluşturulan kurmaca güzellik ürünü | Güzellik ürünü sunumuna hazırlık/İnternet |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 9 | 5 |
Sunum/Jüri | 2 | 15 |
Projeler | 2 | 20 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 9 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 2 | 2 | |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | 2020 Covid-19 salgını ve ardından Türkiye'deki tüm eğitim kurumlarının yüz yüze eğitime ara vermesi sonucunda, konuşma dersindeki öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi biraz değişmiştir. İki genişletilmiş iletişim görevi kaldırılmıştır. Öğrencilerin konuşma dersi için sadece bir ara sınav ve bir final sınavını tamamlamaları uygun görülmüştür. |
---|