Dersin Amacı | Resmi olan ya da olmayan bir ortamda, doğaçlama düşünceleri ve fikirleri iletmek ve belirli bir konu hakkındaki bilgileri paylaşmak. |
Dersin İçeriği | Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Dainty, Peter. Newspaper Articles to Get Teenagers Talking. Timesaver: Upper-Intermediate/Advanced. Scholastic 2006.
- Hot English Magazine. Multiple articles. www.hotenglishmagazine.com.
- MacAndrew, Richard and Ron Martinez. Multiple chapters. Instant Discussions. Thomson Heinle.
- MacAndrew, R. and R. Martinez. Multiple chapters. Taboos and Issues. Thomson Heinle 2002.
- Roth, Eric H. and Toni Aberson. Multiple chapters. Compelling Conversations. Chimayo Press 2008.
- Multiple authors. British Council: Teaching English. https://www.teachingenglish.org.uk.
- Çeşitli internet siteleri.
- Clare, Antonia and J. J. Wilson. SpeakOut (Advanced). Pearson Education Ltd 2012.
- Maley, Alan and Alan Duff. Drama Techniques: A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers. 3rd Edition. Cambridge University Press 2005.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi: B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. B4. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanır. C2. Öğrenciye Yaklaşım: Öğrencilerin gelişimini destekleyici tutum sergiler. C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 6 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1, 2, 3 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik): 1, 2, 3, 6, 8 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 1, 2. Her ders, iletişim odaklı konuşma temel alınarak tasarlanmıştır. Her derse, akranlar arası, öğrenciler arası, öğrenciden öğretmene, öğretmenden sınıfa ve öğrencilerden sınıfa etkileşim desenleri dahil olmak üzere çeşitli sözlü etkileşimler dahil edilir. Dilbilgisi, sözcük bilgisi veya telaffuz eksikliklerini iyileştirmek için gerektiğinde öğretmen rehberliğinde hata düzeltme ve tüm sınıf geri bildirimi de sağlanır. Öğretmen değerlendirme ve öğrenci başarısının değerlendirilmesi, bir ara sınavı (bilgilendirici bir sunumun hazırlanmasını gerektirir), bir final sınavını (öğrenciden anlık konuşma gerektiren) ve bir rol yapma aktivitesi ve bir bilgilendirici grup sunumu içeren 2 genişletilmiş iletişim görevini kapsar. |