Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sözlü İletişim Becerileri ING143135300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüAmila Palikuca
Dersi Veren(ler)Amila Palikuca
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıResmi olan ya da olmayan bir ortamda, doğaçlama düşünceleri ve fikirleri iletmek ve belirli bir konu hakkındaki bilgileri paylaşmak.
Dersin İçeriğiÇeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Dainty, Peter. Newspaper Articles to Get Teenagers Talking. Timesaver: Upper-Intermediate/Advanced. Scholastic 2006.
  • Hot English Magazine. Multiple articles. www.hotenglishmagazine.com.
  • MacAndrew, Richard and Ron Martinez. Multiple chapters. Instant Discussions. Thomson Heinle.
  • MacAndrew, R. and R. Martinez. Multiple chapters. Taboos and Issues. Thomson Heinle 2002.
  • Roth, Eric H. and Toni Aberson. Multiple chapters. Compelling Conversations. Chimayo Press 2008.
  • Multiple authors. British Council: Teaching English. https://www.teachingenglish.org.uk.
  • Çeşitli internet siteleri.
  • Clare, Antonia and J. J. Wilson. SpeakOut (Advanced). Pearson Education Ltd 2012.
  • Maley, Alan and Alan Duff. Drama Techniques: A Resource Book of Communication Activities for Language Teachers. 3rd Edition. Cambridge University Press 2005.
Opsiyonel Program BileşenleriMEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi: B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. B4. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanır. C2. Öğrenciye Yaklaşım: Öğrencilerin gelişimini destekleyici tutum sergiler. C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 6 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1, 2, 3 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik): 1, 2, 3, 6, 8 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 1, 2. Her ders, iletişim odaklı konuşma temel alınarak tasarlanmıştır. Her derse, akranlar arası, öğrenciler arası, öğrenciden öğretmene, öğretmenden sınıfa ve öğrencilerden sınıfa etkileşim desenleri dahil olmak üzere çeşitli sözlü etkileşimler dahil edilir. Dilbilgisi, sözcük bilgisi veya telaffuz eksikliklerini iyileştirmek için gerektiğinde öğretmen rehberliğinde hata düzeltme ve tüm sınıf geri bildirimi de sağlanır. Öğretmen değerlendirme ve öğrenci başarısının değerlendirilmesi, bir ara sınavı (bilgilendirici bir sunumun hazırlanmasını gerektirir), bir final sınavını (öğrenciden anlık konuşma gerektiren) ve bir rol yapma aktivitesi ve bir bilgilendirici grup sunumu içeren 2 genişletilmiş iletişim görevini kapsar.

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler bilgi paylaşır ve sözlü olarak doğaçlama fikirler üretir
  2. Öğrenciler kalabalığın önünde İngilizce konuşma korkusunun üstesinden gelir
  3. Öğrenciler yeni fikirleri formüle etmek için ilginç gerçekleri, alıntıları ve çok kaynaklı metinleri özümser ve uygularlar
  4. Öğrenciler genişletilmiş iletişimsel görevler edinirler ve bu görevleri gerçek dünyada kullanma hedefiyle aktif bir rol sergilerler
  5. Akıcılık ve genel iletişimi iyileştirmek için telaffuz ve tonlamanın yanı sıra dilbilgisel yapıların kullanım becerilerini geliştirirler

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-155555
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-955555
PÇ-10-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Tanıtımları TartışmaEk çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet
2Kötü Alışkanlıklar Üzerine TartışmaDers öncesi okuma görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet
3Çocuklar ve Ebeveynlik Üzerine TartışmaDers öncesi okuma görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet
4Kötü alışkanlıklar konusunda rol-yapma etkinliğiRol-yapma etkinliği için hazırlık
5Kitaplar ve Müzik Üzerine TartışmalarDers öncesi okuma görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet
6Televizyon Üzerine TartışmaEk çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet
7Filmler Üzerine TartışmaEk çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet
8Ara Sınav 1
9 Suç ve Ceza Üzerine TartışmasıDers öncesi okuma görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet
10Kahramanlar ve süper kahramanlar üzerine tartışmaDers öncesi dinleme görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet
11Yasaklanmış Faaliyetler TartışmasıDers öncesi okuma görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet
12Rüyalar ve Rüya Üzerine TartışmaDers öncesi dinleme görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet
13Ulusal Tatiller ve Kutlamalar Üzerine TartışmaDers öncesi okuma görevi/Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/İnternet
14Grup tarafından oluşturulan kurmaca ulusal tatiller üzerine Sunum / GösteriGeleneksel kutlamalar üzerine bilgilendirici sunum veya gösterimi için hazırlık
15Sınav değerlendirmesi: Konuşma partiği - Öğrenci komitesi S&CFinal sınavı için hazırlık
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1310
Laboratuar00
Uygulama00
Arazi Çalışması00
Derse Özgü Staj00
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği00
Ödev00
Sunum/Jüri215
Projeler220
Seminer/Workshop00
Ara Sınavlar115
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar00
Uygulama00
Arazi Çalışması00
Sınıf Dışı Ders Çalışması131
Derse Özgü Staj00
Ödev00
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği00
Projeler22
Sunum / Seminer24
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)16
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok