Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Bilgisayar Oyunları Tasarımı ve UygulamaBIL218134220
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Programı
Ders Kategorisi
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar Programcılığı Ön Lisans Programı
Dersin KoordinatörüKamelya Kavaklı
Dersi Veren(ler)Kamelya Kavaklı
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu ders öğrencilere oyun teknolojisindeki hızlı gelişimi anlamalarını sağlayacak aynı zamanda oyun tasarlama ve uygulama becerisi kazandıracaktır.
Dersin İçeriğiBilgisayar Oyunları ve Endüstrisini tanıma ve gelişimini anlama. Oyun çeşitlerini öğrenme. Oyunlar için gerekli farklı donanım ihtiyaçlarını öğrenme. Oyun tasarlama ve uygulama.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • COMP260 Computer Games Design and Implementation, Doç. Dr. Manolya Kavaklı, Macquarie University, Departman of Computing, Autumn 2004, Sydney, Australia.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Günümüzdeki oyun endüstrisi ve gelişimini anlamak
  2. Oyun geliştirme işlemini anlamak
  3. Oyun için gerekli farklı donanım ihtiyaçlarını öğrenmek
  4. Oyun tasarlamak ve uygulamak

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Oyunların Tanıtımı, Bilgisayar Oyunları Endüstrisi, İnternet Oyun Kaynakları
2Oyunların Tarihi, Özellikleri ve Modelleri, Oyun Analizi, Oyun Çeşitleri, Klasik Oyunlar, Eyleme Dayalı Oyunlar
3Bulmaca Oyunları, Beceri Oyunları, Oyunu Parçalarına Ayırma
4Oyun Tasarlama İşlemi Safhaları, Tasarım Elemanları Öğeleri
5Aksiyon Oyunları, Bir Oyun Oluşturma, Sentezleme
6Oyun Tasarım Kuralları, Bir Oyun Anatomisi, Oyun Tasarımı ve Uygulama
7Tasarım Elemanlarının Analizi ve Sentezi, Etkileşimli Oyunu Kareleme (Ekrana Aktarma)
8Ara Sınav 1
91. Arasınav
10Oyun Teknolojisi, I/O (Girdi/Çıktı) Cihazları, Macera Oyunları Giriş/Çıkış Yapısı, İnsan-Makine İlişkisi, Simülasyon Oyunları, RPG Oyunları
11Tasarım Arayüzü ve Grafik Kullanım, Oyun Mühendisliği, Oyunların Tasarlanması
12Genetik Algoritmalar ve Uygulamalar, Oyun Yapısı
13Tasarım Dokümantasyonu, Tasarım Değerlendirme ve Oyun Dengesi
14Eğitim Oyunları
15Yapay Yaşam ve Oyun Yapısı, Oyun Önerisi, Kriter Değerlendirme
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler130
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati144
Laboratuar
Uygulama64
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması142
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler14
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)14
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)14
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok