Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hasar Analizi, Hasar oluşum nedenleri, Yük spektrumları, Yükleme koşulları, Hasar Analizi Yöntemleri, Hasar oluşum türüne karşı alınacak önlemler | Ref 1 |
2 | Kırılma teorileri, Gevrek kırılma teorileri ve kırılma koşulları, Çatlak ucu gerilme analizleri, Westergaat Stress Fonksiyonlarının incelenmesi, Eliptik ve yarı eliptik hatalar ve modellenmesi (STP 381’e göre), Lineer Elastik Kırılma mekaniği, Gerilim Şiddet Faktörü ve Kırılma Tokluğunun ASTM E 346’ya göre bulunması | ASTM E 346 |
3 | Elastik-Plastik Kırılma Mekaniği, Çatlak Oluşum Değeri (COD), BS 5768’e göre saptanması, J-İntegral, ASTM 813’e göre saptanması, Elastik-Plastik Kırılma Mekaniği’ne yeni yaklaşımlar ve uygulamaları | BS 5768, ASTM 813 |
4 | Yorulma Çatlak İlerlemesi, Yorulma Çatlak İlerlemesi-Gerilim Şiddet Aralığı Eşitlikleri, Analizi ve uygulaması, Falstrap, Falstran ve Onera Modelleri, Scijive yaklaşımları, Tasarımda Yorulma Çatlak İlerlemesi verilerinin kullanılması ve uygulamalar | Ref 1, 2 |
5 | Değişken Genlikte Yorulma ve Çatlak İlerlemesi, Değişken Genlikte Yorulma Modelleri (Sürekli, Süreksiz, Düzenli, Düzensiz), Tek pikli aşırı Yüklemenin incelenmesi, Aşırı Yüklü (Over-Load) çatlak ucu Plastisitesi, Geciktirme etkisi (Delaying Effect)’in analizi ve yorumları, korelasyonları, Konunun helikopter kanadı ve havacılık endüstrisinde uygulamaları, Madde 4 ve 5’in uygulamaları, modellerin performansları | Ref 1, 2 |
6 | Korozyonlu Yorulma ve Kırılma, Korozif ortamda gerilim şiddetinin incelenmesi, Gerilmeli Korozyon çatlaması ve kırılma, Kırık yüzey analizleri, Korozif ortamda Yorulma va yorulma çatlak ilerlemesi, Slow Strain Test’in analizi, Ortam-Malzeme ikilemindeki uygulamalar | Ref 1 |
7 | Basınçlı Kaplar, İnce ve Kalın Cidarlı Basınçlı Kaplarda Gerilme Analizi, Lame Teoremleri, Yarı eliptik hataların basınçlı kap üzerinde modellenmesi, İnce cidarlı kaplardaki hata türleri (üretim+servis koşullarındaki), ASTM Pressure Vessel Code’ye göre basınçlı kap ömür hesaplarında Kırılma mekaniği yaklaşımının kullanımı | Ref 2 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Millerdeki Hasar Analizi, Dönel miller ve Akslarda yükleme koşulları ve yük spektrumları, Mil Malzemeleri, mil üretimi, uygulanan ısıl işlemler ve bu aşamada oluşan hatalar, Mil kırılmalarına karşı alınacak önlemler ve uygulamalar. | Ref 1, 2 |
10 | Dişli çark Kırılmaları, Dişli üretimi ve ısıl işlem teknikleri ve bu aşamada oluşan hatalar, Diş dibi kırılmaları, kırılma türleri ve kırık yüzey incelemesi, Dişli çarklarda kırılmaya karşı alınacak önlemler | Ref 1, 2 |
11 | Yaylar ve kırılmaları, Helisel ve yaprak yay formülasyonu, gerilme analizi, Yay üretim teknikleri ve ısıl işlemleri, Yaylardaki kırılma türleri ve alınacak önlemler | Ref 1, 2 |
12 | Kompozit malzemelerde Kırılma ve Yorulma, Kırılma mekaniğinin kompozit malzemelere uygulanması, Plastik matrisli kompozitlerde yorulmanın incelenmesi, Çatlak ilerlemesinin istatistiksel modelleri, Çatlak ilerlemesini durdurma teknikleri ve hasarın önlenmesi, Havacılık ve savunma sanayiindeki uygulamalar | Ref 2 |
13 | Baltepeği kompozitlerde hasar analizi, petek ölçülerine göre seçilecek NDT yöntemlerinin uygulanabilirliği, uçak kanadı ve helikopter parçalarının doğrudan uygulanması | Ref 2 |
14 | Kemiklerde kırılma türleri, open fracture de internal ve external fiksatör uygulamaları, kırık önleyici implant seçimi, Zespol ve İlizarov fiksatörü kullanımında hasar analizi | İlgili Kaynaklar |
15 | Öğrencilere verilen ödevler, Makina mühendisliği kökenli öğrencilere, Bilinen makina elemanı hasaı ile ilgili yıliçi ödevi, metalurji mühendisliği kökenli öğrencilere, helikopter ve havacılık uygulamaları ile ilgili yıl içi ödevleri verilmektedir. Modelleme bilen öğrencilere Finite Element ve Boundry Integral yöntemini kullanılarak değişik yükleme durumları için çatlak ucu modellemesi ödevi verilmektedir. Ödevler 4. haftada verilmekte ve yılsonundaki son iki derste sınıfta tartışılmaktadır. | İlgili Kaynaklar |
16 | Final | |