Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Üretimsel Dil Becerilerinin Öğretimi | ING3422 | 3 | 6 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Burcu ÜNAL |
Dersi Veren(ler) | Burcu ÜNAL |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, okuma ve yazma becerileri ile dil bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Okuma, yazma ve dil bilgisi öğretiminin farklı evrelerinin ve tekniklerinin detaylı incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 2, 4, 5 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,2,4,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,2, 3 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,2, 4 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik): 4, 7 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 1 |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler okuma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlayabileceklerdir
- Öğrenciler yazma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlayabileceklerdir.
- Öğrenciler dil bilgisi öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirleyebileceklerdir.
- Öğrenciler değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için öğretim becerilerini geliştirebileceklerdir.
- Öğrenciler farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlayabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dilbilgisi Öğretimi Yaklaşımları. Dilbilgisi nedir? | Okuma |
2 | Kurallarla dilbilgisi öğretmek. Örneklerle dilbilgisi öğretmek. | Okuma |
3 | Metinlerle dilbilgisi öğretmek. Dilbilgisi etkinlikleri. | Okuma |
4 | Dilbilgisi hatalarıyla baş etmek. Dilbilgisini diğer becerilerle birleştirmek | Okuma |
5 | Dilbilgisi dersi planlaması | Ders planı hazırlığı |
6 | Okuma nedir? Metin ve söylem. | Okuma |
7 | Sadece anlam için okuma. | Okuma |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Okuma Dersi Planlaması | Ders planı hazırlığı |
10 | Teknolojiyi dil becerilerinin öğretimine nasıl entegre ederiz | Okuma |
11 | Süreç olarak yazma. Yazılı metni betimleme. | Okuma |
12 | Dil sınıflarında yazma. Öğrenci metinlerine geri dönüt verme. | Okuma |
13 | Okuma ve Yazma birleşik dersi planlaması | Ders planı hazırlığı |
14 | Yazma dersi planlaması | Ders planı hazırlığı |
15 | Sunum: Konuşma öğretimi | Mikro-öğretim Hazırlığı |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 3 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | 0 | ||
Uygulama | 0 | ||
Arazi Çalışması | 0 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | 0 | ||
Ödev | 1 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | ||
Projeler | 0 | ||
Sunum / Seminer | 4 | 6 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|