Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Halk oyunları Temel Figür Eğitimi | BED4031 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Beden Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Çetin Erdem Sonal |
Dersi Veren(ler) | Şener Günay, Gülsüm Sonal, Çetin Erdem Sonal, Selim Akbıyık |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Tüm Türkiye nin mozaiğini yaşatan Üniversitemizde okuyan hemen hemen her il den gelen gençlerimizi Folklorumuz la ve onun bir parçası olan halk oyunlarımızla kaynaştırıp,gelmiş oldukları kültürü burada da coşkusunu yakalayıp diğer kültürleri de tanımalarını sağlamak.Gelecekte iş hayatı ve günlük yaşamında da paylaşabilecekleri birlikteliklerin ve kişilik gelişimine katkıda bulunabilecek aktivitenin içinde kalmasını sağlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Anadolu muzun tüm halk oyunları türlerinin oyun karakterlerini, kaybolmakta olan geleneksel oyunlarımızın yapısını , gelişmeye uygun sahne tekniklerinin figürler üzerindeki temel adımların analizi ve Türk halk oyunları yarışma kuralları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler halk oyunu tarihini öğrenecekler
- Öğrenciler halk oyunları figürlerin temel becerileri kazanacaktır.
- Öğrenciler halk oyunlarını geleneksel ve karakteristik özelliklerini kazanacaklar ve gelecek nesillere aktarabileceklerdir.
- 4.Öğrenciler genel oyun bilgi ve becerisi kazanacaktır.
- 5.Öğrenciler disiplinler arası öğretim ve işbirliği ile öğrenecek, temel ilkeleri ve sporda uygulama alanlarını tanıyacaklardır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Folklorun tanımı,Halk oyunlarının tarihçesi ve türler hakkında genel bilgi | |
2 | Halay bölgesi oyunlarınin temel figürleri | |
3 | İller bazında bölgelin ayrılması | |
4 | Zeybek bölgesi oyunların ın temel figürleri / Zeybek bölgesi oyunların ın temel figürleri | |
5 | Karşılama bölgesi oyunlarının temel figürleri | |
6 | Horon bölgesi oyunlarının temel figürleri | |
7 | Kaşıkla oynanan bölge oyunlarının temel figürleri | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Öğretilen bölgelerin genel yöre giysi bilgileri | |
10 | Öğretilen bölgelerin oyunların müziklerinin öğretimi | |
11 | Ritm teknikleri | |
12 | Oyunların geleneksel özellikleri | |
13 | Oyunların karakteristik özellikleri | |
14 | Genel tekrar | |
15 | Yıliçi sınavı | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 7 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|